Wordt uw reputatie online beschadigd? Deze 5 tips helpen u erbij.

 
webkrunch blog wordt uw reputatie online beschadigd deze tips helpen u erbij

Uw leven speelt zich steeds meer online af. Jammer genoeg heeft dit ook een keerzijde.

Wordt u geconfronteerd met beschadigende informatie over uw persoon? Dan kunnen de gevolgen groot zijn. Informatie verdwijnt immers niet zomaar van het internet. Kalm blijven is – hoe moeilijk ook – de boodschap.

Deze 5 tips helpen u om er op een slimme en veilige manier mee om te gaan:

1. Hou het hoofd koel.

Negatieve of beledigende boodschappen lezen over uzelf, dat is even schrikken. Emoties leiden echter niet altijd tot een oplossing. Neem afstand. Neem de tijd om alles te laten bezinken.

2. Reageer niet openbaar.

Reageer niet openbaar op de online aanval. Het is immers moeilijk om de gevolgen van uw reactie in te schatten. Vermijd daarom een directe confrontatie die de situatie kan verergeren.

3. Praat erover.

Online reputatieschade kan een grote impact hebben. Zoek steun. Praat erover met mensen in uw gezin, met vrienden of familie. Zij kunnen u helpen bij het zoeken naar een oplossing.

4. Kies eerst voor overleg.

Achterhaal wie de informatie online plaatste en spreek hem of haar hier schriftelijk op aan, via brief, e-mail of aangetekend schrijven. Vraag om de schadelijke boodschap onmiddellijk te verwijderen.

5. Win advies in.

Online experts in reputatiemanagement weten hoe ze schadelijke boodschappen van het internet kunnen verwijderen – of naar de achtergrond kunnen duwen. Zo vermijdt u verdere reputatieschade in de toekomst en wordt de situatie snel opgelost.

Online reputatie- of imagoschade? Samen met u vinden we (www.onlinereputationbuilders.be) de juiste oplossing voor het probleem.

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact