Basisprincipes voor effectief webdesign

 
webkrunch blog basisprincipes voor effectief webdesign

Een website is een belangrijk medium geworden in het werven van potentiële klanten. Het is daarom niet zo gek dat grote merken voortdurend investeren in de verbetering van hun website. Ook als KMO is het aangewezen om het online visitekaartje regelmatig eens onder handen te nemen. Een fris design, recente en web geoptimaliseerde teksten of beelden, en een handige navigatie. Dat zijn enkele ingrediënten voor een efficiënte website.

Wist je dat het gemiddelde lettertype dat online gebruikt wordt vandaag groter is dan enkele jaren geleden? Dat is een gevolg van de opkomst van de smartphones en tablets. Om de leesbaarheid op een klein scherm te garanderen, is het belangrijk om de font groter te maken. Bovendien is het een must om de hele website zo te ontwerpen, dat hij zich aanpast aan de verschillende lezers. Dat heet ‘responsive webdesign’. Dit principe werd een vijftal jaar geleden nog niet toegepast. Maar in de huidige wereld, waar in België alleen al 1 op 2 Belgen de smartphone actief gebruikt, is deze techniek sterk aan te bevelen. Je bedrijfswebsite regelmatig updaten is dus een manier om klanten te behouden en nieuwe aan te trekken.

Als bedrijf wil je dat de investering in een nieuwe of vernieuwde website opbrengt. Vermoedelijk herken je je vereisten in volgende formuleringen:

  • Een website die bezoekers aantrekt die langer dan enkele seconden blijven,
  • die zo opgebouwd is dat bezoekers makkelijk hun weg vinden en doorklikken naar de juiste webpagina’s
  • die bezoekers inspireert en vertrouwen opwekt in je bedrijf, producten en diensten,
  • die zowel qua look als taalgebruik een representatief beeld geeft van jouw bedrijf,
  • en die vooral bezoekers stimuleert om over te gaan tot actie: bestellen, opbellen of offerte aanvragen.

Een kwalitatieve website kan deze verwachtingen perfect inlossen. Deze infographic neemt je mee doorheen de basisprincipes van een degelijk en eigentijds webdesign.

Basisprincipes effectief webdesign

Hebt u plannen voor een nieuwe website? Of hebt u interesse in één van onze andere diensten? Contacteer ons.

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact