Een website is een belangrijk medium geworden in het werven van potentiële klanten. Het is daarom niet zo gek dat grote merken voortdurend investeren in de verbetering van hun website. Ook als KMO is het aangewezen om het online visitekaartje regelmatig eens onder handen te nemen. Een fris design, recente en web geoptimaliseerde teksten of beelden, en een handige navigatie. Dat zijn enkele ingrediënten voor een efficiënte website.
Wist je dat het gemiddelde lettertype dat online gebruikt wordt vandaag groter is dan enkele jaren geleden? Dat is een gevolg van de opkomst van de smartphones en tablets. Om de leesbaarheid op een klein scherm te garanderen, is het belangrijk om de font groter te maken. Bovendien is het een must om de hele website zo te ontwerpen, dat hij zich aanpast aan de verschillende lezers. Dat heet ‘responsive webdesign’. Dit principe werd een vijftal jaar geleden nog niet toegepast. Maar in de huidige wereld, waar in België alleen al 1 op 2 Belgen de smartphone actief gebruikt, is deze techniek sterk aan te bevelen. Je bedrijfswebsite regelmatig updaten is dus een manier om klanten te behouden en nieuwe aan te trekken.
Als bedrijf wil je dat de investering in een nieuwe of vernieuwde website opbrengt. Vermoedelijk herken je je vereisten in volgende formuleringen:
- Een website die bezoekers aantrekt die langer dan enkele seconden blijven,
- die zo opgebouwd is dat bezoekers makkelijk hun weg vinden en doorklikken naar de juiste webpagina’s
- die bezoekers inspireert en vertrouwen opwekt in je bedrijf, producten en diensten,
- die zowel qua look als taalgebruik een representatief beeld geeft van jouw bedrijf,
- en die vooral bezoekers stimuleert om over te gaan tot actie: bestellen, opbellen of offerte aanvragen.
Een kwalitatieve website kan deze verwachtingen perfect inlossen. Deze infographic neemt je mee doorheen de basisprincipes van een degelijk en eigentijds webdesign.
Hebt u plannen voor een nieuwe website? Of hebt u interesse in één van onze andere diensten? Contacteer ons.