Belang page speed: de razendsnelle WebKrunch-blog over page speed en jouw SEO

Wat is het belang van page speed
& hoe verbeter je het?

webkrunch-blog-page-speed-laadsnelheid-belang
mrt 27, 2019

Belang page speed: de razendsnelle WebKrunch-blog over page speed en jouw SEO

Binnenkomertje: de snelheid waarmee de pagina’s op je website laden, bepalen mee de SEO-score van je website. Het belang van page speed is dus niet te onderschatten voor wie online wil scoren.

Trage servers en lange laadtijden? Boek alvast je plaatsje op plaats twee van Google – als je geluk hebt. Door sterker in te zetten op het belang van page speed bij het scoren van websites, toont Google nog maar eens dat voor haar comfort en gebruiksgemak prioritair zijn.

Wat is page speed nu precies?

Wel, om het makkelijk te houden: page speed is de snelheid waarmee je webpagina laadt op de desktop of mobiele telefoon van je bezoekers.

Een lage page speed – waarbij bezoekers secondenlang geduld moeten uitoefenen voor ze je website te zien krijgen – resulteert dus niet alleen in gefrustreerde bezoekers. Het eindigt ook met een lagere score in Google. Kortom: wat is page speed? Het is een niet te onderschatten factor voor jouw online marketingsucces.

Belang page speed: vooruit met de geit!

Het belang van page speed-optimalisatie is duidelijk: het helpt je website om competitief te blijven met die van je concurrenten. Niet alleen voor klanten die afhaken bij lang wachten, óók voor je zoekresultaten. Om die laadtijd zo kort mogelijk te houden, moet je dus de technische achtergrond van je website optimaliseren.

Die achtergrond maakt nu precies het verschil. De snelste websites genereren meer trafiek én halen een hogere conversie – daar zijn al verschillende onderzoeken naar gevoerd. Het loont dus écht om de page speed van je website sterk te verbeteren als dat nodig is.

WebKrunch begrijpt het belang van page speed maar al te goed

Geen idéé hoe je daar aan moet beginnen? Dan hebben we goed nieuws voor je. Eén gesprekje met Jan van WebKrunch en je barst van de ideeën. Contacteer ons!

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Een snellere website? Wij zorgen er voor!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet