Blog nu toch! 3 manieren waarop een blog jouw website én omzet boost.

Blog nu toch!

3 manieren waarop een blog jouw website én omzet boost.

webkrunch-blog-bloggen
aug 13, 2018

Blog nu toch! 3 manieren waarop een blog jouw website én omzet boost.

“Bloggen? Dat is voor ondernemers met tijd te veel, die liever achter hun computer kruipen dan klanten te werven. Wie heeft er wat aan, aan die artikeltjes. Ik steek mijn tijd liever in het échte werk.”

Dát, dames en heren, is een uitspraak die we bij WebKrunch niét meer willen horen. Daarom zetten we voor eens en voor altijd de voordelen van bloggen op een rijtje. Want een blog schrijven, dat doe je niet voor niets.

Bloggen: wat is het eigenlijk?

Bloggen is eenvoudig: op regelmatige tijdstippen artikels schrijven, die je op jouw website publiceert. Hoe die artikels eruit zien of waar ze over gaan, dat bepaal je volledig zelf. Als je gaat bloggen – of wanneer je jouw blog laat schrijven – hou je wel best enkele vuistregels in gedachten.

  1. Hou het relevant: zorg ervoor dat je klanten iets opsteken bij elke blog. Of dat ze een kant van je bedrijf leren kennen die ze nog nooit gezien hebben.
  2. Hou het regelmatig: Twintig blogartikels op twee maanden en dan een pauze van een jaar? Niet zo’n goed idee. Verderop in deze blog ontdek je waarom.
  3. Hou het degelijk: maak je er niet snel-snel vanaf. Investeer in de kwaliteit van je blog. Zoek de juiste onderwerpen en breng ze boeiend aan de man. Kan je zelf niet schrijven? Schakel dan een copywriter in.

Bloggen, van je een-twee-drie

Ok, horen we je zeggen, maar nu weet ik nog niet waarom ik moet beginnen bloggen. Wat is het nut? Want wekelijks artikels schrijven, dat is wél een behoorlijke investering. Waarom zou ik die maken?

Wel, omdat je met een regelmatige blog je website véél krachtiger maakt. Bovendien scherp je het imago van je bedrijf aan. Bloggen kent vele voordelen. Maar we zetten er alvast 3 voor je op een rijtje.

1. Je blog: steroïden voor je SEO

Ons advies: schrijf niet zomaar eender wat, in het wilde weg. Denk goed na over de onderwerpen waarover je schrijft. Zorg ervoor dat ze in je SEO-strategie passen. Scoor je voorlopig slecht op een bepaald product of een zekere zoekterm? Dan kan je enkele blogs inplannen die jouw online score voor dat onderwerp de hoogte injagen.

Een goede blog gaat altijd gepaard met SEO-technieken. Zo haal je het maximum uit je artikels. En vergeet niet: door regelmatig te bloggen, blijft je website actueel – en dus scoor je sowieso hoger in de zoekmachines.

2. Je autoriteit gaat ervan blinken

Er is geen betere manier om jouw onderneming te profileren als dé krak in z’n vakgebied, als het aanbieden van zinderende artikels over je sector. Vol weetjes, knowhow, technieken, innovaties en vernieuwingen. Laat zien dat jij de top van je sector bent, door je expertise te delen met je klanten.

Moet je dan in elk artikel van de daken schreeuwen dat je de beste bent? Nee, doe maar niet. Met je blog heb je alles in handen om je klanten te helpen. Geef makkelijk te begrijpen tips, handige achtergrondinfo, boeiende lectuur waar je doelgroep écht iets mee is.

Zo toon je aan je huidige én toekomstige klanten dat ze in jou een betrouwbare partner vinden, die perfect weet waar hij mee bezig is.

3. Je krijgt meer aanvragen

De tijd van opdringerige reclame ligt alweer een tijdje achter ons. Wat écht telt, is het gevoel dat klanten geholpen worden zonder dat daar iets tegenover moet staan. Dat, dames en heren, bereik je meteen met een slim geschreven blog.

Als je klanten in alle respect helpt, met tips en bruikbare info, nemen ze sneller contact met je op als ze hulp nodig hebben. Of als ze op zoek zijn naar de juiste producten. Wees dus niet bang om je kennis te delen. Als je jouw blogpagina intelligent opbouwt, leidt delen ook tot krijgen.

Hou je mailbox dus maar in de gaten. Want je zal het aantal aanvragen vast en zeker zien stijgen.

WebKrunch en bloggen: de makkelijke route

WebKrunch helpt je graag op weg in de wondere wereld van de blog. Hoe? Wel, we kunnen bijvoorbeeld een mooie blogpagina voor je maken. Meer nog: we kunnen ook je blog voor je schrijven.

Dat doen we al voor een hele resem klanten. Altijd stipt op tijd gepubliceerd, vol prikkelende onderwerpen en in een stijl die perfect bij jouw doelpubliek past. Geschreven door een online copywriter die jouw blogs onweerstaanbaar maakt.

Meer weten? Stuur ons een mailtje of bel ons even op. Je hebt er alleen maar méér online bezoekers en klanten mee te winnen.

Waar wacht je blog op? 😉

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een partner die jouw verhaal mee kan schrijven? Jan helpt je graag verder!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet