Bounce rate verlagen:
met deze tips hou je jouw bezoekers op je webpagina

 
webkrunch blog bounce rate verlagen

Hoewel je het zou denken, is dit géén blog over te vaak besprongen springkastelen. De kwestie is urgenter: hoe hou je bezoekers beter vast op je webpagina.

Daar draait het immers om als je de bounce rate van je website wilt verlagen. Ervoor zorgen dat websitebezoekers geïnteresseerd genoeg zijn om te blijven hangen – en liefst ook nog even contact met je opnemen of je producten bestellen.

Bounce rate verlagen: wat ís die bounce rate eigenlijk?

De bounce rate is het aantal bezoekers dat bij het bezoeken van je website meteen je website weer verlaat. Ze bekijken maar één pagina – en vaak nog kort. Waarom? Wel, dat kan verschillende redenen hebben.

Maar omdat we bij WebKrunch niet zo houden van negativiteit, bekijken we de zaken liever constructief. We gaan niet de slechte kanten van je website benadrukken. We geven je direct concrete tips om je bounce rate instant te verlagen.

Je bounce rate verlagen: zo pak je het aan

1. Pak je bezoeker meteen beet

Zorg ervoor dat je websitebezoeker niet op zoek moet naar de meest relevante informatie. Want we hebben een geheimpje voor je: de gemiddelde onlinebezoeker is waanzinnig lui. Plaats daarom alle relevante informatie bovenaan de pagina. Schets de korte inhoud, zodat je bezoeker meteen weet waar het om gaat.

2. Laat je bezoeker niet wachten

Lange laadtijden voor je webpagina’s? Zeg maar dag met het handje – je potentiële klant zit al bij de concurrentie. Een website die snel laadt, verlaagt ook je bounce rate.

3. Bereik de juiste doelgroep

Misschien trek je gewoon de foute mensen aan? Zorg altijd voor een intelligente SEO voor je website, doordachte online marketingcampagnes en een professionele uitstraling voor je website – anders trek je misschien niet het juiste publiek aan. En die zijn uiteraard snel weer weg.

4. Laat design en tekst elkaar versterken

De juiste argumenten. Verleidelijke teksten. Een aantrekkelijke vormgeving. Slimme CTA’s – of calls to action. Een logisch opgebouwde navigatiestructuur. Een overzichtelijk design. Ze dragen allemaal bij tot de aantrekkingskracht van je website. En zorgen ervoor dat je websitebezoekers doorklikken en verder lezen – en dus niet vertrekken.

Je bounce rate verlagen? Begin bij het begin!

En het begin is… een doordachte en grondige analyse van je bounce rate en de oorzaken ervan. Dankzij de jarenlange ervaring van WebKrunch lichten we je website snel door. En geven we je concrete tips op maat om jouw bounce rate te verlagen – en dus je verkoop te verhogen.

Meer weten? Contacteer ons!

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact