De kunst van SEO: Alive and Kickin’

De kunst van SEO: Alive and Kickin’

WebKrunch De Kunst Van Seo
jul 14, 2016

De kunst van SEO: Alive and Kickin’

SEO is dood – maar niet heus

U ziet van tijd tot tijd visionaire roeptoeters opduiken die het zéker weten:

“SEO is dood, meneer. Hang uw zoekmachineoptimalisatie aan de haak, meneer. Investeer liever in Adwords, meneer.”

Kent u ze ook? Ze dwalen. En verkopen u gebakken lucht met een onaangenaam geurtje. Die uw website en online marketing opzadelt met een handicap van heb-ik-jou-daar.

Laat úw kassa rinkelen, niet alleen die van Google

Deze digitale profeten hangen aan de lippen van de sales-afdeling van Google, die er alles aan doet om de kassa van hún Adwords-programma te doen rinkelen. Of ze slagen er zelf niet in om een efficiënte SEO-strategie te ontwikkelen, dat kan natuurlijk ook.

Wat er ook van zij, begeleid deze opmerkelijke orakels gerust naar de uitgang – en snel, voor ze uw bedrijf met peperdure facturen opzadelen. Vertrouw op een online marketingbureau dat het klappen van de SEO-zweep wél kent.

SEO: springlevend én onmisbaar

SEO is niét dood. Integendeel, het is springlevend! Google is nu eenmaal – nog steeds! – gebouwd op het simpele principe: de beste match voor een zoekopdracht verschijnt bovenaan de lijst. Zou u Google nog bezoeken als het enkel bestond uit betaalde advertenties? Niet, dus. En dat weten de Google whizzkids goed genoeg.

SEO is complex, maar logisch. Geef uw website het juiste profiel, met de juiste reputatie én ijzersterke SEO-copywriting. Het resultaat: een krachtige online reputatie, die intelligent inspeelt op zoekwoorden die uw doelpubliek veelvuldig gebruikt.

SEO: ’t is dat we elkaar verstaan

Uw bezoekers – én Google – moeten uw website begrijpen. Uw inhoud moet aansluiten bij uw targets. En uw design én technische achtergrond moeten perfect inspelen op hoe Google zijn pagina’s ordent en scores toekent.

SEO is de digitale variant van aansluiting vinden bij uw klanten. Het betekent een solide reputatie opbouwen binnen uw sector. Met inhoud die ertoe doet. Vormgeving die klanten vanaf de eerste oogopslag verleidt én overtuigt. En een overzichtelijk structuur die eenvoudig leesbaar is voor elke zoekmachine.

Slimme SEO: kies, richt en vuur

Een SEO-strategie kan onvoldoende resultaat opleveren. Wil dat zeggen dat SEO meteen begraven mag worden, zoals enkele digitale wonderboys verkondigen? Nee, hoor. Het wil wél zeggen dat u uw SEO-strategie dringend tegen het licht moet houden.

Gaat u online de concurrentie aan in een dichtbevolkte sector? Met véél tegenstrevers – en misschien een beperkt budget? Dan hebt u nood aan een plan om uw SEO te doen slagen. Uw SEO-specialist helpt u om de juiste strategie te ontwikkelen. Misschien focust u best op één product? Of op één bepaalde regio?

SEO en SEA: een lang en gelukkig huwelijk

Verhoog uw slaagkansen op een slimme manier. Maar alstublieft! Trap niet in de val van visionaire ridders die u vertellen dat SEO tot het verleden behoort.

Een ijzersterke SEO-strategie blijft dé manier om uw bedrijf online te doen scoren. Samen met een intelligente Adwords-aanpak, hebt ook ú de kans om online uw stempel te drukken. En uw kassa te doen rinkelen, natuurlijk.

Benieuwd naar welke SEO-strategie uw online marketing naar ongekende hoogten kan katapulteren? Contacteer WebKrunch voor een persoonlijk gesprek!

 
Jan Van Hove
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn viertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een expert in SEO of zoekmachineoptimalisatie? Onze experts helpen u verder!

Enkele van Onze klanten

Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet