Doe jij aan online advertenties – ook wel SEA genoemd? Dan heb je het al wel zien verschijnen, of heb je er al over gehoord: het Google Display-netwerk. Zo krijg je bij het opstellen van advertenties in Google AdWords de vraag: wil je alleen via Google adverteren, of ook via het Google Display-netwerk?
Maar wat ís dat nu precies. Wat houdt het allemaal in. En vooral: waarom is dat belangrijk voor jou en je ROI van je online advertenties? WebKrunch to the rescue!
Google Display-netwerk: dit is het
Het Google Display-netwerk bestaat uit miljoenen websites, die allemaal gelinkt zijn aan de krachtige zoekmachine. Alle websites die reclame toestaan vanuit Google – en dat zijn er heel wat – behoren ertoe.
Dankzij het Google Display-netwerk bereik je – hou je vast – tot 80% van alle internetgebruikers op meer dan 2 miljoen websites. Dat kan tellen.
Google Display-netwerk: wat kan je ermee?
Via het Google Display-netwerk kan je jouw advertenties lanceren op websites die aansluiten bij jouw doelgroep, dienst of product. Verkoop je meubilair? Dan kan je jouw advertenties laten zien op websites die bezig zijn met interieur of architectuur.
Niet onbelangrijk: je bepaalt ook makkelijk de websites waarop je jouw advertenties niét wilt zien verschijnen. Je sluit makkelijk doelgroepen uit, waardoor je gerichter adverteert én minder betaalt.
Google Display-netwerk: zo adverteer je erop
Als je jouw product naar het Google Display-netwerk wilt brengen, kan je dat op verschillende manieren doen:
- met beeldadvertenties
Knappe foto, slimme slogan, straffe call-to-action en een makkelijke knop naar jouw landingspagina? Meer moet dat niet zijn. Of toch? Je kan immers de grootte van jouw beeldadvertentie perfect aanpassen. Hoe dat moet, vertellen we je graag.
- met tekstadvertenties
Knallende tekstadvertenties – geschreven door jouw online copywriter, bijvoorbeeld – springen meteen in het oog en brengen je boodschap helder over. Let wel: je tekstadvertenties moeten aan verschillende vormvereisten voldoen. Maximum 25 tekens in de titel, 2 lijnen tekst met maximum 35 tekens én een link die bestaat uit maximum 35 tekens. Begin maar te puzzelen!
- met rich media advertenties
Hoort u het in Keulen donderen? Hoeft niet. Het is een complexe term voor advertenties met interactieve elementen of animaties. Denk aan roulerende producten die elke drie seconden wisselen.
- met video-advertenties
Ook video is en blijft een krachtige tool om te adverteren. Korte, slimme clips waarin je kijkers prikkelt om door te klikken – puur goud.
Meer weten over een SEA-campagne binnen het Google Display-netwerk? Kom langs voor een gesprek. Wij laten jouw campagne het hele internet veroveren.