Google Display Netwerk

Google Display-netwerk: Méér bereik voor jouw online marketing en online advertenties

webkrunch-blog-google-display
jun 25, 2018

Google Display Netwerk

Doe jij aan online advertenties – ook wel SEA genoemd? Dan heb je het al wel zien verschijnen, of heb je er al over gehoord: het Google Display-netwerk. Zo krijg je bij het opstellen van advertenties in Google AdWords de vraag: wil je alleen via Google adverteren, of ook via het Google Display-netwerk?

Maar wat ís dat nu precies. Wat houdt het allemaal in. En vooral: waarom is dat belangrijk voor jou en je ROI van je online advertenties? WebKrunch to the rescue!

Google Display-netwerk: dit is het

Het Google Display-netwerk bestaat uit miljoenen websites, die allemaal gelinkt zijn aan de krachtige zoekmachine. Alle websites die reclame toestaan vanuit Google – en dat zijn er heel wat – behoren ertoe.

Dankzij het Google Display-netwerk bereik je – hou je vast – tot 80% van alle internetgebruikers op meer dan 2 miljoen websites. Dat kan tellen.

Google Display-netwerk: wat kan je ermee?

Via het Google Display-netwerk kan je jouw advertenties lanceren op websites die aansluiten bij jouw doelgroep, dienst of product. Verkoop je meubilair? Dan kan je jouw advertenties laten zien op websites die bezig zijn met interieur of architectuur.

Niet onbelangrijk: je bepaalt ook makkelijk de websites waarop je jouw advertenties niét wilt zien verschijnen. Je sluit makkelijk doelgroepen uit, waardoor je gerichter adverteert én minder betaalt.

Google Display-netwerk: zo adverteer je erop

Als je jouw product naar het Google Display-netwerk wilt brengen, kan je dat op verschillende manieren doen:

  • met beeldadvertenties

Knappe foto, slimme slogan, straffe call-to-action en een makkelijke knop naar jouw landingspagina? Meer moet dat niet zijn. Of toch? Je kan immers de grootte van jouw beeldadvertentie perfect aanpassen. Hoe dat moet, vertellen we je graag.

  • met tekstadvertenties

Knallende tekstadvertenties – geschreven door jouw online copywriter, bijvoorbeeld – springen meteen in het oog en brengen je boodschap helder over. Let wel: je tekstadvertenties moeten aan verschillende vormvereisten voldoen. Maximum 25 tekens in de titel, 2 lijnen tekst met maximum 35 tekens én een link die bestaat uit maximum 35 tekens. Begin maar te puzzelen!

  • met rich media advertenties

Hoort u het in Keulen donderen? Hoeft niet. Het is een complexe term voor advertenties met interactieve elementen of animaties. Denk aan roulerende producten die elke drie seconden wisselen.

  • met video-advertenties

Ook video is en blijft een krachtige tool om te adverteren. Korte, slimme clips waarin je kijkers prikkelt om door te klikken – puur goud.

Meer weten over een SEA-campagne binnen het Google Display-netwerk? Kom langs voor een gesprek. Wij laten jouw campagne het hele internet veroveren.

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Meer weten over een SEA-campagne binnen het Google Display-netwerk?
Kom langs voor een gesprek. Wij laten jouw campagne het hele internet veroveren.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet