Een beter bereik in Google met Google Posts

Een beter bereik in Google?
Maak kennis met Google Posts!

webkrunch-blog-google-post
mei 10, 2018

Een beter bereik in Google met Google Posts

Ken je Google Posts al? Als het antwoord “nee” is, dan moét je deze blog lezen. Want met Google Posts verhoog je jouw zichtbaarheid in Google. En daar doe je natuurlijk je voordeel mee.

Google Posts: waddisda?

Eerst en vooral: wat ís Google Posts nu eigenlijk – en hoe versterkt het jouw online marketingstrategie? Wel, Google Posts is een nieuwe functie, die in 2017 werd gelanceerd maar vrijwel onder de radar is gebleven.

Met Google Posts kan je de zichtbaarheid van jouw Google Mijn Bedrijf-pagina verbeteren, de bedrijfsvermelding die in de rechterbalk van de zoekmachine verschijnt als klanten jouw onderneming zoeken.

Google Mijn Bedrijf: even opfrissen

Op je Google Mijn Bedrijf-pagina kan je verschillende zaken toevoegen, zodat je klanten in één oogopslag een helder beeld krijgen van jouw:

  • algemene bedrijfsinfo
  • openingstijden
  • adres (en de routebeschrijving, uiteraard)
  • contactgegevens
  • eventuele reviews

Alleen als klanten op je bedrijfsnaam zoeken, krijgen ze je Google Mijn Bedrijf-informatie te zien in de rechterzijbalk van de pagina.

Nieuw in Google Mijn Bedrijf: Google Posts!

Sinds kort is er nog een extra functie beschikbaar: Google Posts. Deze handige tool geeft je de mogelijkheid om je eigen content een mooi plaatsje te geven in Google. Denk daarbij aan:

  • nieuwe blogberichten
  • nieuwe nieuwsartikelen
  • aankomende evenementen
  • interessante kortingen
  • aantrekkelijke acties

Zoals altijd, zijn er een aantal vormvereisten verbonden aan Google Posts. Zo kan je maximaal 300 woorden weergeven. Je kan ook afbeeldingen toevoegen én een slimme call-to-action. Let wel: alleen de eerste 100 woorden worden weergegeven. Kies ze dus wijs en zo doeltreffend mogelijk.

Waarom zou je Google Posts gebruiken?

Zoals we al schreven, zijn adblockers stevig in opmars. Hierdoor worden advertenties in Google vaak niet meer weergegeven. Google Posts geeft jou een alternatief – of een extra tool – in handen om toch in het oog te springen. Je verkleint de drempel voor je klanten om naar je website te surfen. Zien ze een Google Posts-artikel dat hen aanspreekt? Dan klikken ze eenvoudig door.

Ook makkelijk: je kan klanten direct naar je landingspagina’s sturen. Organiseer je een event? Geef hen de mogelijkheid om meteen in te schrijven. Zijn er interessante kortingen? Maak dan een call-to-action die je lezer meteen overtuigt!

Addertje onder het Google-gras

Google zou Google niet zijn als ze niet alle info over clicks en weergaven nauwkeurig zouden bijhouden. Dus kan je zien welke Google Posts het meeste interesse opwekken bij je klanten, zodat je snel en eenvoudig kan bijsturen.

Ook belangrijk: alleen de meest recente Google Posts worden weergegeven. Is je Google Post ouder dan 7 dagen, dan verdwijnt hij naar de achtergrond en wordt hij niet meer getoond. Investeren in nieuwe content is dus essentieel om optimaal gebruik te maken van deze handige tool.

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Meer weten over Google Posts of duurzaam bloggen mét effect?
Contacteer Webkrunch voor online content creatie en online marketing die niemand onberoerd laat.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet