Website analyse: Hoe scoort uw website?
De tijd van een website te hebben als een online visitekaartje is voorbij. Vandaag de dag moet een website zijn investering opbrengen.
Vaak denkt men dat indien de website er goed uitziet men zal scoren. Niets is echter minder waar. Een website moet aan veel meer voldoen dan enkel een mooi kleedje aan hebben. Via onze facebook-actie geven we 5 ondernemers de kans om hun website gratis te laten analyseren. Zo hebt u meteen vinger aan de pols en kan u hiermee aan de slag.
Scroll onderaan deze pagina om deel te nemen aan de wedstrijd ‘Gratis website analyse’
Maar is mijn website (nog) niet goed genoeg?
Eens een website gelanceerd is leert de ervaring ons dat er nog maar zelden naar gekeken wordt. Af en toe plaats men nog wel eens een blogbericht, maar verder wijzigt er weinig. Deze houding is nefast voor het succes van uw website. Steeds kritisch kijken naar uw eigen website en zijn prestaties en u telkens afvragen wat beter kan is dan ook van cruciaal belang.
We begrijpen dat dit geen simpele klus is. Een website valt moeilijk te vergelijken met andere en u gaat er natuurlijk van uit dat de webdesigner die deze website maakte wist waarmee hij/zij bezig was.
Functioneel is toch hetzelfde als optimaal?
Dat is waar wij van Webkrunch vaak al eens aan twijfelen. Een doorsnee webdesigner denkt vaak aan het ontwikkelen van een mooie en functionele website. Met functioneel bedoelt de webdesigner echter iets totaal anders dan wat u in gedachte hebt. Voor een webdesigner is een ‘functionele’ website een website die technisch goed in elkaar zit. Dit wil niet per definitie zeggen dat deze optimaal ontwikkeld is om bezoekers ervan te overtuigen uw dienst of product te gebruiken
Het feit dat u op deze pagina bent belandt, zegt genoeg. U bent ervan overtuigd dat het beter kan en zoekt hiervoor de juiste partner. Wel bij Webkrunch bent u aan het goede adres.
Hoe beter uw website is, hoe meer u uit uw website haalt.
We analyseren uw website en quoteren deze op volgende belangrijke aspecten:
- Mobielvriendelijk
- Paginatitels
- Afbeeldingen
- Inhoud
- Sociaal
- Actualisatie
- Meta-tags
Mobielvriendelijk
We kijken na of uw website geoptimaliseerd is voor weergaven op een telefoon of een tablet.
Paginatitels
Deze paginatitels verschijnen in de zoekresultaten en zijn dus het eerste dat uw potentiele klant van u te zien krijgt. Het is enorm belangrijk dat uw website gebruikt maakt van correcte H-tags. De juiste titels zorgen voor een goede indruk en is van groot belang voor de zoekmotoren.
Afbeeldingen
Hoe sneller uw website laadt, des te verenigbaarder uw website is. Het is van cruciaal belang dat afbeeldingen een correcte afmeting hebben. Zo kan de webbrowser, wanneer nodig en afhankelijk van de schermresolutie, uw website en dus ook de bijbehorende afbeeldingen aanpassen.
Inhoud
Een gemiddelde van 750 ‘relevante’ woorden per pagina is ideaal. Bevat uw website een juiste hoeveelheid aan gemiddelde relevante informatie per pagina?
Sociaal
Aanwezig zijn op Social Media is een must. Het zorgt er niet alleen voor dat u in interactie kunt gaan met uw klant, maar ook de zoekmotoren zijn hier dol op.
Actualisatie
Websites die regelmatig worden bijgewerkt, worden door de zoekmotoren vaker opgepikt.
Meta-tags
Alle pagina’s bevatten ten minste een aantal metadata. Het is aan te raden om alle pagina’s te voorzien van een meta-tag.
De beschrijving van de meta-data is belangrijk omdat deze op de zoekresultaten van de zoekmotoren verschijnt.
Doe mee aan onze facebookcampagne en maak kans op éen van de 5 gratis website analyses.