Gratis website analyse via Facebook

Gratis website analyse via Facebook

Een waardevol cadeau voor uw onderneming

WebKrunch Webanalyse Facebook
jan 09, 2017

Gratis website analyse via Facebook

Website analyse: Hoe scoort uw website?

De tijd van een website te hebben als een online visitekaartje is voorbij. Vandaag de dag moet een website zijn investering opbrengen.

Vaak denkt men dat indien de website er goed uitziet men zal scoren. Niets is echter minder waar. Een website moet aan veel meer voldoen dan enkel een mooi kleedje aan hebben. Via onze facebook-actie geven we 5 ondernemers de kans om hun website gratis te laten analyseren. Zo hebt u meteen vinger aan de pols en kan u hiermee aan de slag.

Scroll onderaan deze pagina om deel te nemen aan de wedstrijd ‘Gratis website analyse’

Maar is mijn website (nog) niet goed genoeg?

Eens een website gelanceerd is leert de ervaring ons dat er nog maar zelden naar gekeken wordt. Af en toe plaats men nog wel eens een blogbericht, maar verder wijzigt er weinig. Deze houding is nefast voor het succes van uw website. Steeds kritisch kijken naar uw eigen website en zijn prestaties en u telkens afvragen wat beter kan is dan ook van cruciaal belang.

We begrijpen dat dit geen simpele klus is. Een website valt moeilijk te vergelijken met andere en u gaat er natuurlijk van uit dat de webdesigner die deze website maakte wist waarmee hij/zij bezig was.

 

webkrunch-website-analyse-cartoon

 

Functioneel is toch hetzelfde als optimaal?

Dat is waar wij van Webkrunch vaak al eens aan twijfelen. Een doorsnee webdesigner denkt vaak aan het ontwikkelen van een mooie en functionele website. Met functioneel bedoelt de webdesigner echter iets totaal anders dan wat u in gedachte hebt. Voor een webdesigner is een ‘functionele’ website een website die technisch goed in elkaar zit. Dit wil niet per definitie zeggen dat deze optimaal ontwikkeld is om bezoekers ervan te overtuigen uw dienst of product te gebruiken

Het feit dat u op deze pagina bent belandt, zegt genoeg. U bent ervan overtuigd dat het beter kan en zoekt hiervoor de juiste partner. Wel bij Webkrunch bent u aan het goede adres.

Hoe beter uw website is, hoe meer u uit uw website haalt.

We analyseren uw website en quoteren deze op volgende belangrijke aspecten:

  • Mobielvriendelijk
  • Paginatitels
  • Afbeeldingen
  • Inhoud
  • Sociaal
  • Actualisatie
  • Meta-tags

Mobielvriendelijk

We kijken na of uw website geoptimaliseerd is voor weergaven op een telefoon of een tablet.

Paginatitels

Deze paginatitels verschijnen in de zoekresultaten en zijn dus het eerste dat uw potentiele klant van u te zien krijgt. Het is enorm belangrijk dat uw website gebruikt maakt van correcte H-tags. De juiste titels zorgen voor een goede indruk en is van groot belang voor de zoekmotoren.

Afbeeldingen

Hoe sneller uw website laadt, des te verenigbaarder uw website is. Het is van cruciaal belang dat afbeeldingen een correcte afmeting hebben. Zo kan de webbrowser, wanneer nodig en afhankelijk van de schermresolutie, uw website en dus ook de bijbehorende afbeeldingen aanpassen.

Inhoud

Een gemiddelde van 750 ‘relevante’ woorden per pagina is ideaal. Bevat uw website een juiste hoeveelheid aan gemiddelde relevante informatie per pagina?

Sociaal

Aanwezig zijn op Social Media is een must. Het zorgt er niet alleen voor dat u in interactie kunt gaan met uw klant, maar ook de zoekmotoren zijn hier dol op.

Actualisatie

Websites die regelmatig worden bijgewerkt, worden door de zoekmotoren vaker opgepikt.

Meta-tags

Alle pagina’s bevatten ten minste een aantal metadata. Het is aan te raden om alle pagina’s te voorzien van een meta-tag.
De beschrijving van de meta-data
is belangrijk omdat deze op de zoekresultaten van de zoekmotoren verschijnt.

Doe mee aan onze facebookcampagne en maak kans op éen van de 5 gratis website analyses.

 

Algemene voorwaarden wedstrijd

 
Jan Van Hove
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn viertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

U wilt een grondige website analyse? Dat kan! Onze experts helpen u graag verder!

Enkele van Onze klanten

Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet