Hoe bepaal je de juiste online marketingstrategie
voor jouw bedrijf? Wel: zó!

 
webkrunch blog hoe bepaal je de juiste online marketingstrategie voor jouw bedrijf wel zo

Wil je de online marketing van je bedrijf verbeteren? Dan stel je best eerst een waterdichte online marketingstrategie op. Daarbij hou je best rekening met jouw doelen, maar ook met je doelgroep én de kanalen die je tot je beschikking hebt.

Bla, bla, bla, horen we je denken. Dat begrijpen we. We kunnen echter niet genoeg benadrukken hoe essentieel dat is. Anders geef je geld uit zonder een maximale ROI. En dat zou jammer zijn, toch? Gelukkig kan je vertrouwen op experts om je hierin te begeleiden – van de eerste stap van je online marketingstrategie tot de volledige realisatie ervan.

Wil je alvast up-to-speed geraken over hoe je een online marketingstrategie op punt zet? Dan lichten we graag enkele belangrijke zaken toe.

Online marketing strategie: jouw doelen

Door je doelen scherp te stellen, leg je de basis voor jouw online marketing strategie. Bovendien bepaal je zo welk medium en welke kanalen het meest geschikt zijn om je doelen te realiseren. Zo kan je ervoor kiezen om:

  • méér klanten te bereiken en binnen te halen
  • bestaande klanten opnieuw klant te maken
  • een sterkere naambekendheid te bereiken
  • je invloed op sociale media te versterken

Klaar met je doelen? Zet ze dan om in concrete acties, met concrete subdoelen. Hoeveel klanten wil je concreet extra binnenrijven? Hoeveel volgers wil je extra op je sociale media zien binnen de 3 maanden? Hoe concreter, hoe beter!

Online marketingstrategie: de tactische bespreking

De eerste stap is wat ons betreft vrij helder: een mooie, slim gebouwde website met een aantrekkelijk design is de hoeksteen van al je online marketing inspanningen. Het is de basis waarop je kan verder bouwen en waar je klanten altijd naartoe kunnen.

Van daaruit kan je de volgende stappen bepalen. Voluit inzetten op SEO om zo hoger te scoren in Google. Een intelligente emailmarketingcampagne op touw zetten. Je sociale media versterken. Een Google AdWords-campagne opzetten en uitrollen… De mogelijkheden zijn legio. Op basis van jouw doelen selecteren we de beste kanalen en methodieken voor je online marketingstrategie.

Nog een dingetje over social media en je online marketingstrategie

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Deze kanalen zijn goud waard voor online marketeers. Een oprechte dialoog opstarten met je doelgroep opent immers een wereld van mogelijkheden.

Maar er zijn zoveel sociale media, dat het belangrijk is om te bepalen welke maximaal geschikt zijn voor jouw online marketing strategie. Gelukkig hebben we bij WebKrunch ook een gespecialiseerde social media-expert in huis om ook die flank van je strategie af te dekken.

Tijd om je online marketingstrategie op punt te zetten? Kom eens langs voor een gesprek!

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact