Je favicon in de spotlights van Google:
zó versterk je jouw branding in de zoekresultaten?

 
webkrunch blog je favicon in de spotlight van google

Google maakt het zijn gebruikers nog nét dat tikje makkelijker om hun weg te vinden in de zoekresultaten. Hoe? Door vanaf nu ook je favicon op te nemen bij de links in het overzicht. Zo ziet de gebruiker in een oogopslag of hij goed zit op jouw website.

Een favicon: wat is het?

Een favicon is het kleine icoontje dat naast je website-titel verschijnt als je jouw webadres intikt in je browser. Soms is dat gewoon je logo, maar het kan ook een unieke eyecatcher zijn.

Het minieme icoon past natuurlijk naadloos bij de branding van je website. En is een verlengde van je unieke huisstijl – helemaal in lijn met jouw webdesign en merkidentiteit.

Je favicon in Google: wat doet het?

Jouw corporate branding is voortaan dus al te zien in de zoekresultaten, nog voor je bezoeker ook effectief naar je website gaat. Dat moet de bezoeker duidelijk maken op welke link hij moet klikken om op de meest relevante pagina terecht te komen.

Met dit favicon versterkt Google z’n slagkracht. Ze kunnen meer actieknoppen en previews integreren. En bouwen zo een nog helderder overzicht op van de inhoud van webpagina’s en advertenties.

Favicon op Google: voorlopig enkel mobiel

Zoals altijd steekt Google éérst z’n teen in het water voor ze een bommetje doen. Voorlopig kan je dus enkel op mobiel het effect zelf bekijken. Als het een succes wordt – en jazeker, wij zijn alvast overtuigd – zal het ongetwijfeld uitgerold worden voor desktop ook.

Favicon in Google: what’s it to me?

Waarom die favicon belangrijk is voor jou? Wel, omdat je niet als enige zonder logo of favicon wilt staan blinken in de zoekresultaten. Dat valt namelijk op, en je maakt er geen goede indruk mee. Professionaliteit staat hoog bovenaan het wensenlijstje van Google-gebruikers. Dus zorg je er maar beter voor dat de branding van je website op punt staat.

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact