Je favicon in de spotlights van Google

Je favicon in de spotlights van Google:
zó versterk je jouw branding in de zoekresultaten?

webkrunch-blog-favicon-google
jun 06, 2019

Je favicon in de spotlights van Google

Google maakt het zijn gebruikers nog nét dat tikje makkelijker om hun weg te vinden in de zoekresultaten. Hoe? Door vanaf nu ook je favicon op te nemen bij de links in het overzicht. Zo ziet de gebruiker in een oogopslag of hij goed zit op jouw website.

Een favicon: wat is het?

Een favicon is het kleine icoontje dat naast je website-titel verschijnt als je jouw webadres intikt in je browser. Soms is dat gewoon je logo, maar het kan ook een unieke eyecatcher zijn.

Het minieme icoon past natuurlijk naadloos bij de branding van je website. En is een verlengde van je unieke huisstijl – helemaal in lijn met jouw webdesign en merkidentiteit.

Je favicon in Google: wat doet het?

Jouw corporate branding is voortaan dus al te zien in de zoekresultaten, nog voor je bezoeker ook effectief naar je website gaat. Dat moet de bezoeker duidelijk maken op welke link hij moet klikken om op de meest relevante pagina terecht te komen.

Met dit favicon versterkt Google z’n slagkracht. Ze kunnen meer actieknoppen en previews integreren. En bouwen zo een nog helderder overzicht op van de inhoud van webpagina’s en advertenties.

Favicon op Google: voorlopig enkel mobiel

Zoals altijd steekt Google éérst z’n teen in het water voor ze een bommetje doen. Voorlopig kan je dus enkel op mobiel het effect zelf bekijken. Als het een succes wordt – en jazeker, wij zijn alvast overtuigd – zal het ongetwijfeld uitgerold worden voor desktop ook.

Favicon in Google: what’s it to me?

Waarom die favicon belangrijk is voor jou? Wel, omdat je niet als enige zonder logo of favicon wilt staan blinken in de zoekresultaten. Dat valt namelijk op, en je maakt er geen goede indruk mee. Professionaliteit staat hoog bovenaan het wensenlijstje van Google-gebruikers. Dus zorg je er maar beter voor dat de branding van je website op punt staat.

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Meer weten – of gewoon de branding van je website op punt laten zetten? Contacteer WebKrunch voor meer informatie.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet