Likes kopen voor je Facebookpagina

een goed idee – of duimpje naar beneden?

 
webkrunch blog likes kopen voor je facebookpagina

Deze week in de krant: politieke partij CD&V houdt grote kuis bij haar Facebook-likes, nadat bekend raakte dat de partij maar liefst 10.000 keer werd leuk gevonden vanuit India. De voor de hand liggende vraag is dan natuurlijk: werden die Facebook-likes gekocht om de populariteit op te vijzelen?
Daar bestaat discussie over. Wat wél duidelijk is, is dat likes kopen geen vreemd fenomeen meer is.

Facebook likes kopen: een vergissing die geld kost

Bedrijven, influencers, merken… Tal van organisaties willen hun Facebookpagina zien groeien en bloeien. En dan is de stap naar makkelijk verdiende volgers en fans snel gezet. Maar is dat wel zo’n goed idee?

Om kort te zijn: neen. Integendeel, zelfs. Want het is maar de vraag wat je wilt bereiken met je Facebookpagina. Gekochte likes leveren je niets op. En word je betrapt door Facebook zelf? Zeg dan maar dag met het handje tegen je pagina én je gekochte likes – want die worden onherroepelijk van de site gebonjourd.

Kijk! Ik heb de grootste!

Je staat dus voor een keuze. Wil je gewoon de grootste hebben, zodat je dat aan je vrienden kunt laten zien? Of wil je een Facebookpagina die waarde heeft, waarop je in gesprek kunt gaan met klanten en volgers, én die je een sterkere reputatie oplevert bij je prospects?

We zullen het je verklappen. Met de eerste optie ben je niets en krijg je hooguit enkele ooh’s en aah’s van je vriendengroep. De tweede optie daarentegen, daar kan je serieus wat winst uit halen.

Meer Facebook-likes: organisch gegroeid is altijd lekker

Onthoud goed waarvoor je Facebookpagina eigenlijk dient.

Je wilt in contact treden met je klanten. Je wil ze gebruiken als een waardevol deel van je onlinemarketingstrategie. Je wilt je bedrijf op een unieke, persoonlijke, warme manier in beeld brengen. En door oprechte interesse op te wekken bij je bezoekers, maak je het makkelijker om ze ook effectief om te zetten in leads en betalende klanten.

Dát uitgangspunt moet je voor ogen houden. 100 oprecht geïnteresseerde volgers, die traag maar gestaag ook hun vrienden overtuigen om je leuk te vinden, leveren zo véél meer op dan 1.000 gekochte likes.

Facebook pagina promoten: zo pak je het wél aan

Heb je net een Facebookpagina opgericht en wil je jouw bereik vergroten? Dan kan je jouw Facebook pagina promoten met enkele handige, onschuldige én efficiënte ingrepen. Probeer dit eens:

  • Schakel je andere kanalen in om je Facebookpagina in de spotlights te zetten: een banner op je website, een apart segment in je nieuwsbrief, een extra mailing…
  • Werk via overtuigde volgers, vrienden en familie. Zet een like & share-wedstrijd op poten, zet voluit in op deelbare content – of vraag je volgers gewoon om je pagina extra te delen in hun netwerk.
  • Investeer in een advertentiecampagne op Facebook. Daarvoor hoef je niet altijd diep in de buidel te tasten. Met een kleine investering spring je al een heel eind.

Het bereik van je Facebookpagina promoten, professionele content voorzien én ervoor zorgen dat je Facebookpagina optimaal rendeert? Leg je pagina in handen van onze social media-expert en je weet niet wat je ziet.

Contacteer ons nu voor een gesprek!

webkrunch hoeckx alain

Alain Hoeckx

Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.

Bekijk alle blogartikelen van Alain Hoeckx

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact