Méér ROI op sociale media? Zo vergroot je jouw bereik via Facebook

Méér ROI op sociale media?
Zo vergroot je jouw bereik via Facebook

webkrunch-blog-facebook-bereik-vergroten
jun 11, 2018

Méér ROI op sociale media? Zo vergroot je jouw bereik via Facebook

Facebook: allemaal leuk en wel. Iedereen gebruikt het en de mogelijkheden zijn eindeloos. En daar wringt het schoentje vaak.

Jouw bedrijf wilt Facebook immers niet gebruiken voor het lanceren van kattenvideo’s en pamperverhalen. Jij wilt een maximale ROI halen uit je berichten. Zodat je duurzaam kan communiceren met je klanten én meer omzet kan genereren.

Maar hoe doé je dat eigenlijk, je bereik kwaliteitsvol vergroten via Facebook? Met enkele makkelijke tips lukt het in een handomdraai.

Alain, de WebKrunch Social Media Expert, asjeblief!”

Hogere interactie = grotere succesratio

Met Facebook is het zoals in het echte leven: hoe meer er over (én met) je gepraat wordt, hoe groter de kans dat mensen op je zullen toestappen om zaken te doen. Daarom richt je alle pijlen op het creëren van maximale interactie met klanten en prospects.

Op je eigen pagina, natuurlijk, maar liefst ook over het hele medium heen – met shares en likes bij de vleet.

4 tips om jouw bereik via Facebook te vergroten

Onze Social Media Expert serveert je 4 handige tips, gedresseerd met een smakelijk sausje van klantenbinding op een bedje van online business succes.

Komt het water je al in de mond? Welaan dan, aan de slag!

1. Gebruik quotes

Wist je dat quotes bij de meest gedeelde en gelikete berichten op Facebook horen? Met een interessante, prikkelende quote toon je bovendien je expertise in je vakgebied aan. Citeer bij voorkeur iemand anders, bijvoorbeeld een autoriteit in je sector. Of kies een quote waarin jouw doelpubliek zich perfect kan vinden.

Kleine tip: maak het visueel aantrekkelijk. Kies voor een leuk lettertype en een gepaste achtergrond? Dat kan bijvoorbeeld gratis via Canva.com.

2. Hoe je jouw klanten betrekt, vraag je?

Wel: zoals hierboven. Door simpelweg vragen te stellen. Dat kan door polls te organiseren maar ook door mensen bij jouw product of dienst te betrekken via interessante – wel ja – vragen. Zo stimuleer je jouw bezoekers om te antwoorden en in gesprek te gaan.

3. Wees betrouwbaar

Een dagenlange lawine aan Facebookberichten en daarna maandenlang niks meer? Geen goed idee! Bouw regelmaat in bij het posten op sociale media. Zorg ervoor dat je duurzaam in het oog springt bij je publiek.

4. Een paar euro, een wereld van verschil

Sommige populaire berichten kan je met een minimum aan investering een flink handje helpen. Promoot je posts en kom meteen hoger in het nieuwsoverzicht van je doelgroep te staan. Facebook blijft immers een bedrijf. En dat betekent: als je niet bereid bent te investeren – hoe minimaal ook – zal je nooit het maximum uit je Facebookpagina halen.

 

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Tijd om jouw ROI op Facebook stevig te boosten?
Geef ons een seintje – dat kan, inderdaad, ook via onze Facebookpagina – en maak jouw afspraak met onze Alain, onze Social Media Expert!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet