Meer social media clicks? Volg het 5-stappenplan van WebKrunch!

 
webkrunch social media click through

Je kent het wel, je hebt best wat energie gestopt in het opbouwen van je social media kanalen en je volgers aantal groeit gestaag. Nice, denk je dan, maar hoe maak je van die volgers ook website bezoekers? Met content waar op ‘geclickt’ wordt! En kijk, WebKrunch heeft toch wel een schitterend 5-stappenplan voor meer social media clicks zeker!

1. Richt je pijlen op het juiste kanaal & maak voor elk social media kanaal een aangepaste boodschap

Social media zijn een biotoop op zich. Elk kanaal heeft zijn publiek en vibe. Je hoeft als merk écht niet overal aanwezig te zijn. Wat je wél moet doen is achterhalen waar je doelgroep uithangt. En neen, het is niet omdat jij zelf het nut van pakweg LinkedIn, TikTok, of Pinterest niet inziet, dat zo’n social media kanaal niet nuttig kan zijn om je doelgroep te bereiken of je boodschap over te brengen. Dus: vooroordelen overboord om je publiek te vinden, te leren kennen én meer social media clicks te genereren!

Als elk kanaal een bepaald publiek en sfeer heeft, hoort daar ook een aparte boodschap bij. Zo is het gekend dat een goede Tweet voor erg veel interactie kan zorgen, maar dat die in verhouding met pakweg een YouTube video een veel korte levensduur heeft. Met andere woorden, op YouTube kan je al eens met een minder actueel thema uitpakken dan op Twitter. En nu we het over YouTube hebben, gaan we ineens naar punt 2. Iets over beeld en klank. J

2. De nieuwe video trend: no sound!

Geloof het of niet, maar het overgrote deel van de video’s op social media wordt zonder geluid bekeken. Wij bekennen, wij doen het ook! Betekent het dan dat je helemaal aan geluid moet denken? Wel, wij kiezen voor geluid én tekst of ondertiteling. Zo krijgt iedereen wat hij of zij verkiest.

Kijk eens naar deze pagina om te zien hoe we dat voor onze klanten aanpakken.

3. De kracht van storytelling

Wij vergelijken social media soms met een gesprek op restaurant of café. Bij sommige vrienden hang je aan hun lippen, bij andere kan je nauwelijks een geeuw van verveling onderdrukken. Het verschil met social media is dat je je click-through-rate wel kan vergeten als je publiek zich niet aangesproken voelt. Dan krijg je in de plaats van meer social media clicks mensen die wegklikken.

4. Timing is alles

Net zoals in het echte leven, moet je ook je social media content op het juiste moment inplannen, wil je meer social media clicks genereren. Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat je click-through-rate niet bepaald door het dak zal gaan als je post op een moment dat je doelgroep slaapt of aan het werk is. Je moet de mensen te pakken krijgen als ze online zijn. Dat ontdek je door wat te experimenteren en dan je resultaten te analyseren. Een beetje zoals growth hacking, weet je nog?

5. Meer social media clicks? Nodig uit tot actie met een CTA!

Natuurlijk kan je gewoon een foto of video posten en daarna een koffietje gaan drinken, hopende dat het goed komt. De kans bestaat zelfs dat dat ook effectief af en toe het geval is. Maar als je liever wat resultaatgerichter werkt, is een catchy tekst met een straffe call to action een meer doeltreffende aanpak. Wat denk je van iets in de stijl van: Lees hier hoe je altijd één stap voor hebt op de concurrentie.

Geef toe, nu je ons 5-stappenplan voor meer social media clicks zo op een rijtje ziet staan, valt het allemaal best mee, toch? Krijg je met deze technieken gegarandeerd een hogere click-through-rate? Zoals met alles in digital marketing, raden we je aan het een en ander te testen. Wat A/B testing hier en daar is tegenwoordig de standaard. Vergeet verder ook niet dat elk social media kanaal met eigen afmetingen werkt en dat elk design vanuit een mobile first gedachte moet vertrekken.

Meer social media clicks genereren? Da’s een kolfje naar de hand van WebKrunch! Lees alles over hoe wij voor jou een consistente social media présence opbouwen, of contacteer ons nu voor een babbel.

webkrunch hoeckx alain

Alain Hoeckx

Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.

Bekijk alle blogartikelen van Alain Hoeckx

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact