Online Marketing: vliegt u solo of vertrouwt u op een partner?

 
webkrunch blog online marketing vliegt u solo of vertrouwt u op een partner

Online Marketing voor ondernemingen doet vaak denken aan het verhaal van Icarus. U kent ‘m wel, de overmoedige jongen die z’n eigen vleugels maakte, te dicht bij de zon vloog en neerstortte in zee.

Vliegt u solo, zonder ervaren partner om u de weg te wijzen? Dan loopt u het risico dat u te veel wilt, te hoog vliegt en zich brandt aan de zon. Benut u uw mogelijkheden niet genoeg? Dan vliegt u te laag en worden uw vleugels zwaar.

Zo vallen goed bedoelde online marketing strategieën in het water. En sterven ze een stille dood.

Vertrouw op een gids in het luchtruim van online marketing

Een online marketing partner is uw gids in het luchtruim van klantenbinding op het wereldwijde web. Precies op koers blijven, data verzamelen over de windsnelheid en uw reisroute, veranderingen in klimaat nauwgezet opvolgen. Om zo veilig en efficiënt bij uw doel te komen: uw klant overtuigen van uw product en dienst.

Road map voor online marketing in 2015

WebKrunch stelt voor: de road map voor elke ambitieuze vliegenier. Gaat u de cockpit van online marketing in? Loods uw bedrijf dan zeker langs de volgende checkpoints. En geniet van een succesvolle reis.

Avanti!

1. It’s the content, stupid!

Content Marketing? Dat is uw klant bieden wat hij écht zoekt: waardevolle informatie waar hij of zij in het dagelijks leven wat mee kan. U wint aan vertrouwen én autoriteit. De inhoud is koning en geeft u een waardevolle plaats in het leven van uw klant.

Hou uw beide ogen altijd gericht op het doel: klanten overtuigen om met uw onderneming, product of dienst in zee te gaan. Schakel content marketing altijd in binnen een algemene strategie. Zeg doeltreffende dingen. Dingen die uw klant overtuigen. Hou goed in de gaten wat werkt – en wat niet. Content Marketing is niet kraaien met de natte vinger. Het is meten, weten en verbeteren.

2. Bent u sociaal op de juiste manier?

Sociale media is hot. Blijft hot. En is dé manier bij uitstek om content marketing in te schakelen in een globale online marketing strategie. En natuurlijk bent u sociaal. Maar bent u het op de juiste manier?
Elke dag komen er sociale media bij. Blijf daarom zoeken naar welke vorm, welk concept en welk kanaal het best past bij de boodschap die u wilt brengen. Waar hangt uw doelpubliek rond? Hoe gebruiken zij hun sociale media? En hoe kunt u daar uw boodschap bij laten aansluiten?

3. Zit nooit verveeld om een beeld

Een beeld zegt meer dan… U kent het wel. En het blijft een wijsheid die niet roest. Elk doelpubliek heeft z’n voorkeuren voor communicatie.

Beelden behoren tot de krachtigste taal die u kunt gebruiken. En sociale media die zich op beeld richten, zijn potentieel online marketing goud.

4. Online marketing: doe meer met minder

Barokke en bombastisch opgevatte online marketing? We hebben het ermee gehad. Slimme en sober opgevatte campagnes nemen de leiding in de koers. Doe méér met minder. Communiceer eenvoudiger én vergroot uw bereik.

Het zijn niet meer de grote woorden die het ‘m doen. Maar de juiste woorden. Op de juiste plek. In het juiste medium. Neem wat gas terug om het landschap in detail te bekijken. En u zult zien: het is doeltreffender praten met uw klanten wanneer u op de juiste manier op de rem gaat staan.

5. Mobiel: steroïden of achilleshiel?

Het belang van mobiele online marketing kan niet overschat worden. Niet minder dan 40% van de gebruikers opent gemiddeld e-mails en advertenties op mobiele toestellen.

Overtuigd? Mooi zo. Maar het is één ding om het belang van mobile te begrijpen. Het is een ander om er strategisch mee om ta gaan. Denk éérst na over waar u naartoe wilt. En pas dan in één klap uw hele online marketing toe op mobile. Zo verandert u uw achilleshiel in een flinke portie mobiele steroïden.

6. Liever cookies dan kruimels

Online marketing juist gebruiken? Dat is uw gebruiker scherp in het vizier krijgen. En cookies blijven dé manier bij uitstek om de voorkeuren van uw klant te ontdekken. U bent er online al mee aan de slag? Vergeet dan zeker uw mobile website en marketing niet.

7. SEO wordt sociaal

Op dit moment zijn likes op sociale media nog niet bepalend voor de zoekmachineoptimalisatie van uw website. Maar het moment komt dichterbij. Gaat u blijven wachten tot het moment daar is? Of zet u vandaag al in op de optimalisatie van social media, met het oog op SEO?

Leg deze 7 checkpoints op uw route en WebKrunch verzekert u van een veilige aankomst. Zonder kopje onder te gaan.

Zit u maar wat zenuwachtig in de cockpit en laat u de stuurknuppel liever aan een ervaren piloot? Neem dan hier contact met ons op. En laat WebKrunch uw onderneming in één ruk naar uw klanten vliegen.

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact