Online marketing gaat voor groen: recycleer uw blog (en zie hoe uw bedrijf groeit)

 
webkrunch blog online marketing gaat voor groen recycleer uw blog en zie hoe uw bedrijf groeit

Duurzaamheid in online marketing? WebKrunch wijst de weg

Iedereen is fan van groen ondernemen. Ondernemen zonder afval, recycleren, optimaal benutten van alles wat je produceert… Het biedt alleen maar voordelen, toch? Voordelen voor u én voordelen voor de mensheid. Want minder rommel betekent een hogere levenskwaliteit.

Om die gedachte eer aan te doen, gaat WebKrunch vandaag helemaal voor groen. We roepen de overproductie aan blogposts en artikels van lage kwaliteit radicaal een halt toe. En helpen u om meer te doen met minder.

De eerste stap naar een betere wereld? Recycleer uw blogpost zoals het hoort en zorg voor een organische groei van uw bedrijf.

Uw blogpost schrijven: beter één keer goed dan tien keer pover

Om aandacht te krijgen, bombarderen bedrijven hun klanten met een boel informatie. Het moet leesbaar zijn. Deelbaar. Het moet engageren. Altijd maar meer, altijd maar sneller.

Wat opvalt? In die drang naar meer en hoger is kwaliteit het eerste slachtoffer. En dat is bijzonder jammer. Want het is de kwaliteit die overtuigt en niet de kwantiteit. U hebt toch ook liever één zingende vogel in de hand dan tien dode mussen in uw mailbox?

Daarom starten we meteen met les nummer één: plaats alleen blogposts online die de moeite waard zijn om te lezen. Die uw klant iets bijbrengen. En die een meerwaarde betekenen voor uw bezoekers.

Wilt u écht inzetten op herbruikbaarheid? Let er dan op dat de inhoud van uw blogposts tijdloos is. Zo gebruikt u hem moeiteloos weer binnen 6 maanden of een jaar.

Is die eerst stap in kannen en kruiken, dan bent u officieel klaar om uw content te recycleren.

Uw blogpost hergebruiken: ga en vermenigvuldig u

Proficiat, u hebt de perfecte blogpost geschreven. En u hebt ‘m natuurlijk gepubliceerd. Maar wat nu? Gelukkig zijn er verschillende mogelijkheden. Zodat uw harde werk niet meteen de vergeetput in moet, maar ook na publicatie nog kan zorgen voor heel wat gelukkige klanten.

Gebruik de inhoud van uw blogpost eens voor:

1. Nieuwsbrieven

Stuurt u enkel nieuwsbrieven uit om iets te verkopen? Fout! U wilt toegevoegde waarde bieden aan uw klanten. Laten zien dat u mee bent met elke evolutie in uw vakgebied. En goede raad geven waar uw lezer écht iets mee is. Gebruik de nuttige info uit uw blogpost om dat te bereiken.

2. Sociale media

Promoot uw blog via de sociale media. Vestig de aandacht van uw volgers op de unieke inhoud van uw laatste post. Of herinner hen bij gelegenheid aan die relevante blogpost van enkele maanden terug.

3. Slideshare

Herwerk uw blogpost tot een boeiende Slideshare-presentatie en verbluf uw collega’s en klanten met hapklare, heldere informatie.

4. Video

Een blogpost omzetten naar een online video? Zijn ze bij WebKrunch nu helemaal mesjogge geworden? Nee, hoor. Wat dacht u van eenvoudige, maar doeltreffende “How To”-video’s, waar u uw klanten enkele bruikbare tips meegeeft? Een Iphone en een fris kapsel, meer hebt u niet nodig om uw blog een tweede leven te schenken.

5. E-book

Hebt u een kleine encyclopedie bij elkaar geschreven? Waarom brengt u uw blogposts dan niet uit als een handig en overzichtelijk E-book? Een écht cadeau voor trouwe klanten, vol inspiratie en tips voor dagelijks gebruik – gratis en voor niets!

6. Checklists

Blogposts die u uit uw sokken blazen, vol nuttige professionele tips die u met verstomming slaan – en waar u verder niets meer mee doet? We kennen het probleem. Stel daarom een helder overzicht op van de goede raad die u in uw blogposts beschrijft. Zodat uw lezers ook achteraf met de informatie aan de slag kunnen. En ze steeds bij de hand kunnen houden.

Nuttige info uit uw blog: altijd en overal

Ziezo, uw klanten zullen u eeuwig dankbaar zijn. Want vanaf nu is de waardevolle informatie uit uw blogposts altijd en overal voor hen beschikbaar.

Hebt u zelf geen tijd om aan uw blog te beginnen? Of ligt hij stof te vergaren in een uithoek van het internet? Reken dan vandaag nog op WebKrunch voor doortastende online marketing.

Dat groene imago krijgt u er gratis en voor niets bij…

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact