Online marketing trends 2019: WebKrunch voorspelt, met deze  online marketing trends

Online marketing trends 2019:
WebKrunch voorspelt, met deze  online marketing trends

webkrunch-blog-marketing-trends-2019
sep 07, 2018

Online marketing trends 2019: WebKrunch voorspelt, met deze  online marketing trends

Begin september, maar geen moment te vroeg om al eens vooruit te blikken naar het nieuwe jaar. Een blog over de online marketing trends in 2019, dus. Want de online wereld staat niet stil. Integendeel, hij dendert als een losgeslagen stoomtrein het landschap door. Je hebt dus twee keuzes: bibberend dekking zoeken of jezelf op één van de wagonnetjes hijsen.

Onze klanten zijn alvast klaar voor de trip. Want online marketing met WebKrunch draait niet alleen om wat je vandaag kan bereiken. Maar vooral om hoe we je ook morgen laten groeien.

Online Marketing Trends 2019: ik zie, ik zie, wat jij niet ziet

De vinger aan de pols houden, daar draait het om. Dus kijken we naar de toekomst. Zodat onze klanten goed voorbereid zijn op wat komen gaat. Met welke online marketingtrends in 2019 moet jij rekening houden?

1. Google AdWords

Serieus, WebKrunch? Google AdWords een online marketing trend voor 2019? Ok, we begrijpen je. Maar volg even mee.

AdWords is al jaren een referentie in online advertising. Maar ook Google evolueert constant. De dagen van simpele PPC en generische keywords liggen al even achter ons. Machine Learning en customer-centric marketing winnen steeds aan belang – check de laatste features maar eens.

Neem nu de Google Smart Display Campaigns. Je maakt advertenties in alle mogelijke formaten, die je in één klap lanceert op elke uithoek van het Google Display Netwerk. Dus bereik je klanten ook op elk moment van hun koopcyclus – van de klant die wat rondkijkt tot de klant die z’n portefeuille al klaar heeft.

Om dat te optimaliseren, verbindt Google 3 technieken met elkaar: automatisch bieden, automatisch targetten en automatische ad creatie. Je krijgt dus nog meer mogelijkheden om de juiste advertenties bij de juiste mensen te krijgen, op het juiste moment.

Met andere woorden: nog meer waar voor je geld. En het geeft een inkijk in hoe Google zijn advertenties in de toekomst ziet evolueren.

2. Chatbots

Ons advies voor 2019: doe eens zot met een chatbot. Goed, dat rijmpje konden we niet laten liggen. Maar toch… Chatbots zullen een steeds grotere plek opeisen in 2019 én consumenten zullen ze steeds beter aanvaarden.

Pizza bestellen via de chatbot? Hotelkamer boeken via de chatbot? Yep, in 2019 zullen al die zaken alsmaar normaler worden. Je chatbot helpt je op weg zonder dat je nieuwe apps moet binnenhalen. Of eindeloos moet zoeken naar de juiste informatie.

Een chatbot ontwikkelen voor jouw merk of bedrijf levert dus heel wat op. Ze zijn vrij makkelijk te bouwen én zorgen voor een goeie ROI.

3. Reviews en referrals

Ben je de betaalde advertenties die overal opduiken ook zo moe? Je bent niet alleen. Volgens een rapport van Nielsen’s (Global Trust in Advertising, je leest het hier) zijn tips van vrienden en familie de meest efficiënte en betrouwbare vorm van adverteren.

Huh?

Jazeker, in plaats van enkel in te zetten op dure campagnes, kies je beter voor sterke reviews, klantgetuigenissen en inhoud die klanten aan elkaar kunnen aanraden. Je gebruikt met andere woorden de kracht van de referral om jouw merk in de markt te zetten. Mond-tot-mondreclame creëren is de boodschap. En, vergis je niet, dat is hard werk.

Wil je klaar zijn voor deze online marketing trends 2019? Stop dan nu met lezen – goed, ’t zit er tóch op – en contacteer WebKrunch voor een gesprek.

 

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Blijf niet achter en spring op de kar, WebKrunch adviseert je graag.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet