Enkele tips van onze Online Reputatie Manager

 
webkrunch blog enkele tips van onze online reputatie manager

De online reputatie manager van Webkrunch is thuis in de minder mooie kant van het internet. Van ondernemingen die foutief vermeld worden in schadelijke artikels tot mensen die beschuldigd worden op forums – voor elke online reputatie schade ontwikkelt hij de juiste oplossing.

Word je geconfronteerd met online reputatieschade? Hij geeft je met plezier enkele tips om erger te vermijden:

“Eerst en vooral is het belangrijk om kalm te blijven. Mensen willen snel reageren en de situatie oplossen. We merken echter dat dit zorgt voor een snelle escalatie. Zeker wanneer er sprake is van een rechtstreekse discussie. Verwijten gaan heen en weer. Maar ook die blijven online hangen. Wegblijven van het conflict – hoe moeilijk dat ook is – is de eerste stap naar het beheersen van de schade.”

“Een aanval op je online reputatie kan grote sporen nalaten. Het heeft een stevige impact. Zorg er dan ook voor dat je niet alleen blijft staan. Praat erover met familie of naaste vrienden. Samen sta je sterker. En bekijk je de situatie objectiever.”

“Het is belangrijk om te bepalen wat een goed plan van aanpak is. Rechtstreeks contact opnemen met de tegenpartij of via een advocaat werken? Vragen aan de beheerder van de website om iets te verwijderen of er net voor zorgen dat de bewuste pagina quasi onvindbaar wordt?”

“Een specialist in online reputatie management heeft ervaring in dit soort zaken. Het kan nooit kwaad om advies in te winnen om zo je strategie te bekijken”.

Wil je zelf meer informatie over online reputatie management voor particulieren en bedrijven? Win dan advies in bij de experts van Webkrunch.

Contacteer ons!

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact