Op vakantie in marketingland: zet je schrap voor de perfecte customer journey van jouw website

Op vakantie in marketingland:
Dé perfecte customer journey van jouw website

webkrunch-blog-costomer)journey
aug 06, 2018

Op vakantie in marketingland: zet je schrap voor de perfecte customer journey van jouw website

Met de snikhete temperaturen deze zomer – zelfs onze strandslippers hijgen zich een weg over het asfalt – verlangen we allemaal naar een dagje vrijaf. De cabrio in, dak open en cruisen langs de strandlijn. Als dát geen gedroomde journey is.

Maar, helaas, onze vakantiedromen zitten nog eventjes gekneld tussen de haperende airco en het koffieapparaat. Dus laten we onze professionele zelf maar weer de bovenhand halen. En vergezellen we u op een heel andere reis – de customer journey die van uw website een commercieel pareltje maakt.

Koffers gepakt en uw goed humeur op zak? Welaan, dan!

De customer journey: wat is het?

Kort gezegd: het is de reis die uw klant maakt tussen zijn eerste contact met je website en het moment dat hij een bestelling plaatst of contact opneemt. Alles wat daartussen komt, is een traject dat jij zo leuk, makkelijk én overzichtelijk mogelijk moet houden.

Elke klant is anders. Dus is ook elke customer journey uniek. Als je jouw consument goed leert kennen, kan je ook de customer journey optimaliseren. En heb je dus goud in handen voor de ROI van jouw website.

Eerste stap: de reisplanning

We beelden ons in dat we het vliegtuig opstappen naar onze bestemming – hey, een mens mag dromen, toch? We hebben onze hele reisroute nauwkeurig uitgeschreven. En dat doet u ook met de customer journey van uw klanten.

Met een customer journey map krijgt u inzicht in hoe uw klanten zich bewegen op uw website. Via welke kanalen ze arriveren, naar welke pagina’s ze het meeste doorklikken én op welke punten ze het vaakst overtuigd worden om te kopen, contact te nemen of prijsinformatie op te vragen.

Zoals gezegd: elke klant is uniek. Je kan dus ook een veelheid aan customer journey maps opstellen en analyseren. Een slimme websiteanalyse van jouw webdesigner is daarbij het essentiële beginpunt.

Map in de pocket! En nu?

Wel, wanneer je alle informatie gebundeld hebt in je customer journey map(s), bouw je de structuur op basis van de verschillende fases van je consument op. Elke fase moet voldoende relevante informatie bevatten. Het moet makkelijk zijn om de stap naar de volgende etappe van zijn journey te zetten – overal Calls-to-action én heldere signalisatie naar je contactpagina of productpagina.

Als je websitebezoeker moet beginnen nadenken over hoe hij de volgende stap moet nemen, dan zit je helemaal fout. Naadloos, intuïtief en kinderlijk eenvoud: dat zijn de kernwoorden waaraan jouw website moet voldoen.

Klaar voor de reis? Dat treft: wij ook! Contacteer ons voor een customer journey die jouw website sterker maakt.

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Op zoek naar een partner die jouw verhaal mee kan schrijven? Alain helpt je graag verder!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet