Pasen is voorbij… Wat nu met al die eieren? Webkrunch helpt je een handje.

Pasen is voorbij… Wat nu met al die eieren?
Webkrunch helpt je een handje.

webkrunch-pasen-online-marketing
apr 24, 2017

Pasen is voorbij… Wat nu met al die eieren? Webkrunch helpt je een handje.

Mandje vol? Tijd voor …

Pasen is achter de rug. Hoe je van die chocolade-indigestie afkomt, is ook voor ons een raadsel. Maar hoe je de juiste plaats vindt voor al je eieren, daar kunnen we je wél bij helpen.

Online marketing is net zoals de paashaas. Als je al je eieren netjes rechtdoor legt, is er geen bal aan. Je klanten zien de chocolade wel, maar krijgen er geen honger van.

Maak je er een boeiende en verrassende zoektocht van, vol zijweggetjes en originele vindplaatsen, aanwijzingen en een lekker verhaal? Dan ben je klaar om écht te scoren met je online-marketing. En gaat jouw boodschap erin als zoete – eh – chocolade eieren.

… het grote Webkrunch-online marketing eierspreidingsplan

Creativiteit is dé basis van online marketing. Natuurlijk schotel je jouw klanten hapklare lekkernijen voor. Maar dat doe je best op een manier die écht klopt. Die blijft hangen bij je prospects. Zodat je klanten stap voor stap goesting doet krijgen naar méér.

Stap nummer één? Leg al je online marketing eieren niet in hetzelfde mandje. Er zijn talloze mogelijkheden om jouw boodschap op een boeiende manier bij je klanten te brengen.

Het begin van de tocht, dat is je website. Het startpunt van jouw eierspreidingsplan. Hier bundel je alle informatie over je bedrijf, mooi tentoongespreid op een bedje van origineel design en knapperige inhoud.

Maar op je website begint het pas. Nu is het tijd om je klanten bij de hand te nemen. Om ze te laten ontdekken hoe jouw bedrijf het verschil maakt.

Blog: leg elke week een fenomenaal ei

Je blog is de uitgelezen plaats om klanten een beter inzicht te geven in het functioneren van je bedrijf. Klinkt droog? Wel, dat is het niet.

Verzin originele invalshoeken. Geef klanten inkijk in je interne keuken, zodat ze kunnen ontdekken waar die heerlijke eieren vandaan komen. Vertel jouw online marketing verhaal, stukje voor stukje. En doe dat op een onweerstaanbare manier. Zodat klanten steeds terugkomen, op zoek naar het volgende stukje van het verhaal.

Sociale media: een omelet volgens jouw smaak

Er is een plaats voor elke boodschap. Informatieve, zakelijke artikels plaats je op LinkedIn. Korte boodschappen vuur je af via Twitter. En het lichtere werk past perfect op je Facebookpagina. Vergeet zeker de realisaties van je team – of je team zelf – niet op Instagram te zetten. Want een beeld vertelt meer dan 1.000 woorden.

Respecteer het opzet van elk uniek medium. Je hangt je mooiste, meest breekbare ei toch ook niet op een gammel takje boven het terras? Geef klanten op al je social media een uniek stukje van de puzzel. En voor je het weet gaan ze vol enthousiasme met hun mandje achter jouw boodschap aan.

Online marketing op z’n best!

Klap op de vuurpijl: combineer een keer

Het ene ei vinden en daardoor het andere in de verte zien liggen: leuker wordt een zoektocht niet, toch? Denk daar zeker aan wanneer je jouw verhaal verspreidt over je verschillende kanalen.

Link je blogpost moeiteloos naar dat relevante LinkedIn-artikel. Past dat website-segment niet perfect bij die Facebook-post? En waarom tweet je ook eens niet over dat laatste Instagramverhaal?

Kruisbestuiving werkt het beste. Een mand vol eieren ziet er dan misschien wel leuk uit. Maar je klant heeft een volle maag nog voor-ie ervan heeft geproefd.

Fijn gedoseerde mandjes voor je online marketing, vol verrukkelijke en onweerstaanbare lekkernijen – zó krijg je klanten écht mee op tocht met je bedrijf.

Benieuwd naar hoe Webkrunch jouw online marketing eieren perfect aan je klanten aanbiedt? Contacteer ons nu!

 
Jan Van Hove
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn viertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een partner voor uw online marketing? Onze experts helpen u verder!

Enkele van Onze klanten

Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet