Wat te doen bij online reputatieschade: een snelle gids

 
webkrunch blog het internet hindert net wat te doen bij online reputatieschade een snelle gids

Je reputatie op het internet

Het leven kreeg er de laatste jaren een stevige tweede poot bij. Er is niet alleen de échte wereld. Je creëert ook een digitale pijler van je identiteit. En dat doe je met grote zorg en aandacht.

Je online reputatie is een belangrijke troef. Via Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn geef je jouw persoonlijke én professionele relaties een extra dimensie.

Het internet is dus een goede vriend geworden. Een opportuniteit. Een manier om jezelf uit te drukken en je leven rijker te maken.

Maar…

De onlinewereld is een weerspiegeling van de mens. En dus ook van de kleine, pijnlijke aspecten. Slechte recensies, schadelijke artikels, lasterlijke aantijgingen, wraak en wrevel.

Wie er mee te maken krijgt, weet: het internet is ook een lastige, koppige en onverbiddelijke tegenstrever. Een digitale duivel die nooit vergeet. Een moeras waarin je reputatie wegzinkt voor je goed en wel weet wat er gebeurt.

Online reputatie management: een tweede kans

Dat online reputatieschade jou grote problemen kan bezorgen, hoeven we niet uit te leggen. Je toekomstige werkgever gaat online op zoek naar informatie over jou. Een zakenpartner Googelt je naam. De man of vrouw van je leven is nieuwsgierig en bekijkt je profielen.

Of het nu professioneel of persoonlijk is: online reputatieschade blijft je achtervolgen. Bovendien verdwijnt die informatie niet of héél traag.

Tenzij je vertrouwt op een professional in Online Reputatie Management. Professionele hulp van een ORM-expert geeft jouw online reputatie een tweede kans.

Meer weten? Contacteer WebKrunch voor doeltreffend Online Reputatie Management voor bedrijf en individu.

Webkrunch jan van hove

Jan Van Hove

Jan hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle blogartikelen van Jan Van Hove

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact