Het internet hindert net. Wat te doen bij online reputatieschade: een snelle gids

 

Wat te doen bij online reputatieschade: een snelle gids

Webkrunch Blog Reputatieschade
mei 16, 2017

Het internet hindert net. Wat te doen bij online reputatieschade: een snelle gids

Je reputatie op het internet

Het leven kreeg er de laatste jaren een stevige tweede poot bij. Er is niet alleen de échte wereld. Je creëert ook een digitale pijler van je identiteit. En dat doe je met grote zorg en aandacht.

Je online reputatie is een belangrijke troef. Via Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn geef je jouw persoonlijke én professionele relaties een extra dimensie.

Het internet is dus een goede vriend geworden. Een opportuniteit. Een manier om jezelf uit te drukken en je leven rijker te maken.

Maar…

De onlinewereld is een weerspiegeling van de mens. En dus ook van de kleine, pijnlijke aspecten. Slechte recensies, schadelijke artikels, lasterlijke aantijgingen, wraak en wrevel.

Wie er mee te maken krijgt, weet: het internet is ook een lastige, koppige en onverbiddelijke tegenstrever. Een digitale duivel die nooit vergeet. Een moeras waarin je reputatie wegzinkt voor je goed en wel weet wat er gebeurt.

Online reputatie management: een tweede kans

Dat online reputatieschade jou grote problemen kan bezorgen, hoeven we niet uit te leggen. Je toekomstige werkgever gaat online op zoek naar informatie over jou. Een zakenpartner Googelt je naam. De man of vrouw van je leven is nieuwsgierig en bekijkt je profielen.

Of het nu professioneel of persoonlijk is: online reputatieschade blijft je achtervolgen. Bovendien verdwijnt die informatie niet of héél traag.

Tenzij je vertrouwt op een professional in Online Reputatie Management. Professionele hulp van een ORM-expert geeft jouw online reputatie een tweede kans.

Meer weten? Contacteer WebKrunch voor doeltreffend Online Reputatie Management voor bedrijf en individu.

 
Jan Van Hove
Jan Van Hove

Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn viertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.

Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een partner voor uw online marketing? Onze experts helpen u verder!

Enkele van Onze klanten

Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet