SEO en Google: WebKrunch maakt een win-win van een pinguïn

SEO en Google: WebKrunch maakt een win-win van een pinguïn

WebKrunch Google Pinguin
jan 19, 2015

SEO en Google: WebKrunch maakt een win-win van een pinguïn

Over Pinguïns en Panda’s: een zoo vol SEO

We hadden het al over Panda, het favoriete huisdier van Google, dat zonder blikken of blozen een score toekent aan uw website. Op basis daarvan bepaalt Google hoe relevant u bent – en dus hoe hoog u eindigt in de zoekresultaten.

Maar Google heeft nog een huisdiertje verstopt in zijn boekentas: Penguin (° april 2012). En geloof ons: you don’t want to mess with the penguin.

SEO voor uw website? Trap niet op de tenen van Pinguïn

Pinguïns zijn – althans volgens Google – het ultieme bestrijdingsmiddel tegen SEO-valsspelers. Via allerlei ingewikkelde, duistere trucs uw website bovenaan de zoekresultaten toveren? Daar steekt Penguin ferm een stokje voor. En met een draai van zijn snavel keilt hij uw website naar de donkerste hoeken van de zuidpool.

Maar wat irriteert Penguin nu precies? Wel, dat is duidelijk en wordt omschreven als “black hat”-technieken:

  • Uw teksten volstouwen met trefwoorden, zonder zin voor inhoud
  • Cloaking: Google een andere inhoud presenteren dan diegene die eigenlijk op uw website staat
  • Deelnemen aan manipulatieve link building
  • Opzettelijk inhoud kopiëren om te scoren met trefwoorden
  • Overmatig gebruik van exacte trefwoorden in links, titels en inhoud

Of met andere woorden: manipulatieve technieken gebruiken om beter te scoren.

SEO optimaliseren? WebKrunch kruipt in het hoofd van Penguin

Zoals altijd is Google ook bij Penguin geen toonbeeld van openheid. De precieze inhoud van het algoritme blijft geheim. Maar WebKrunch zou WebKrunch niet zijn als wij geen tips ’n tricks kon aanbieden die uw bedrijf veilig bovenaan de zoekresultaten houden.

Een robbertje vechten met een Pinguïn? Zo begint u eraan. Of wat u zeker niet moet doen wanneer u wilt scoren in Google.

  • Trefwoorden aan elkaar hangen en het een paginatitel noemen
  • De kwaliteit van uw online-teksten verwaarlozen, of ze boordevol trefwoorden steken
  • Een website bouwen voor Google – en niet voor uw bezoekers
  • Uw blog updaten zonder enige relevante inhoud
  • Buitensporig linken tussen pagina’s op uw website, met trefwoorden als linkaanduiding
  • Uw website-adres volproppen met trefwoorden

Maar Pinguïns zijn vredelievende beesten, meneer. Zo’n lieve huisdieren hebt u nog nooit gezien. Wilt u er eentje? Probeer dan het volgende. Of wat uw kans om te scoren bij Penguin aanzienlijk verhoogt.

  • Zorg ervoor dat bezoekers uw website gebruiken. En leid ze naar u toe met gerichte calls to action en een gebruiksvriendelijke interface. Of in het jargon: focus op conversie van uw bezoekers
  • Ga voor sociaal. Zorg ervoor dat uw bezoekers inhoud van uw website met één klik kunnen delen
  • Schrijf inhoud voor uw bezoekers – en niet voor Google. Inhoudelijk sterke teksten zorgen voor een sterke website
  • Update uw blog met échte info. Inhoud die blaakt van gezondheid, waar uw lezers in willen bijten én die ze probleemloos delen met elkaar
  • Gebruik echte case studies en testimonials om van uw bezoekers klanten te maken

Penguin: het leven is meer dan uw website alleen

Dat zijn de zaken die u kunt aanpassen op uw website. Maar wat kunt u doen achter de schermen? Zoals we eerder al duidelijk maakten, moet u inzetten op een waardevol online-netwerk. Zodat u relevant wordt voor bezoekers én voor zoekmachines. Maar hoe doet u dat?

Enkele tips van de SEO-specialist van WebKrunch:

  • Maak van uw merknaam of bedrijfsnaam een relevante naam. Word bekend – online en offline. Resultaat? Google zal u herkennen wanneer u vermeld wordt, zélfs zonder expliciete links naar uw website
  • Focus op inhoud die op natuurlijk wijze verspreid wordt via sociale media
  • Zorg dat u bekend wordt op relevante websites. Websites die aansluiten bij uw vakgebied of kernactiviteit. Op die manier stijgt u in de achting van Penguin.

U zal ‘m kunnen aaien, dankzij SEO-optimalisatie door WebKrunch

Link Building om uw SEO te optimaliseren? Absoluut. Maar doe het au naturel. Zonder geforceerde trefwoorden en nooit via irrelevante websites. Want Penguin kijkt toe.

Leer de klappen van Penguin ontwijken. Méér nog: maak er uw tamme huisdier van. Contacteer WebKrunch vandaag nog voor de SEO-optimalisatie van uw website.

We beloven het: u zal ‘m zelfs kunnen aaien 😉

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een partner voor het zoekmachineoptimaliseren van uw website? Onze experts helpen u verder!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet