SEO, de ruggengraat van uw online marketingstrategie

SEO, de ruggengraat van uw online marketingstrategie

WebKrunch SEO Ruggengraat Online Marketing
okt 09, 2015

SEO, de ruggengraat van uw online marketingstrategie

SEO: liever vuurtoren dan vissershut

Snelheid zit in het DNA van onze tijd. Ziet u nog vaak mensen rondlopen met landkaart en kompas, zoekend naar hun bestemming? Neen, mensen willen met één druk op de knop de juiste route kunnen volgen. Wat pijltjes op een scherm en dan: “Uw bestemming bevindt zich … links”.

Een krachtige SEO strategie zorgt ervoor dat potentiële klanten uw bedrijf online vinden met een minimum aan hindernissen. Want vergeet niet: uw doelgroep zwemt in een zee van mogelijkheden. Elk obstakel drijft hen een andere richting uit. Het is aan u om hen aan wal te krijgen. Hoe? Door slim in te zetten op SEO. En meer vuurtoren te zijn dan anonieme vissershut. Zodat hun zoektocht met één druk op de knop eindigt in uw veilige haven.

SEO: uw reputatie is goud waard

Een intelligente SEO aanpak is méér dan wat bouwstenen verzamelen en een lichtje aansteken. Het komt erop aan om een solide toren te bouwen, met een lichtbundel die van ver zichtbaar is en uw doelpubliek meteen verleidt.

Daarvoor begint u bij de basis: uw online reputatie. Om te weten hoé u die SEO basis legt, laten we de zee voor wat ze is en kijken we even naar de wondere wereld van de marktkramers.

SEO op de markt: véééérse klantjéééééés!

Met tientallen staan ze wekelijks op elkaar gepakt op het dorpsplein: concurrenten die vechten om de aandacht van de klant. Jan staat er nog maar enkele weken. Hij roeptoetert de hele tijd over kwaliteit, de beste prijs en kopen-in-vertrouwen. Hij schreeuwt zo hard dat voorbijgangers er net niet doof van worden. En het werkt, een beetje. Jan overtuigt wel een paar mensen, maar kijkt toch wat afgunstig naar…

…Kris, die wat verderop staat met z’n kraam. Er staat een grote groep klanten rond, die geduldig hun beurt afwachten. Kris draait al een hele tijd mee. Mensen kennen zijn waren en vertellen erover tegen vrienden. Als mensen op zoek zijn naar zijn product, worden ze door iedereen naar hém doorverwezen. Hij roeptoetert amper en laat z’n kassa rinkelen.

U raadt het al: Kris is onze SEO held van de dag.

SEO: verstevig uw netwerk, uw inhoud én uw vormgeving

Doe zoals Kris, maar dan op het wereldwijde web. Ga niet voor de luide, opzichtige aanpak met beperkt succes. Maar werk een SEO tactiek uit die rendeert op korte én lange termijn. En die blijft renderen doorheen de jaren.

Een succesvolle SEO strategie zet in op verschillende pijlers:

  • Analyse: bepaal eerst en vooral waarop u wilt scoren en wie uw doelgroep is. Welke trefwoorden zijn essentieel voor uw onderneming? En op welke manier kunt u die optimaal verwerken in uw website en online communicatie?
  • Inhoud: content is king! De juiste zoekwoorden op de juiste plaats, relevante teksten met de juiste onderwerpen, geoptimaliseerd voor zoekmachines én klant? Proficiat, uw wordt gevonden!
  • Vorm: verleid klanten met aantrekkelijk webdesign, intelligent opgebouwd om uw bezoekers richting contact of offerte te leiden. Straal betrouwbaarheid, creativiteit en professionalisme uit en pluk de vruchten.
  • Netwerk: de online variant van mond-op-mond reclame. Zorg ervoor dat u een referentie wordt in uw vakgebied. En dat de juiste websites naar u doorlinken. Zo krijgt u een stevige reputatie én wordt u hoger ingeschat in de online rankings.

Natuurlijk zijn er nog meer variabelen voor een geslaagde SEO strategie. Om u van a tot z te ondersteunen in uw weg naar SEO succes, creëerden we bij WebKrunch een unieke, all-in-one SEO service: WebKrunch SEO.

Aan de hand van de juiste analyses, doelgerichte trainingen en consultancy op maat versterken we úw online marketing en SEO strategie. We doen het niet alleen voor u, maar vooral mét u. Zorg ervoor dat u of uw medewerkers in staat zijn om zélf een SEO succesverhaal te schrijven.

Ontdek er snel alles over in onze SEO rubriek of contacteer ons!

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Op zoek naar een partner voor uw SEO of zoekmachineoptimalisatie? Onze experts helpen u verder!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet