SEO trends 2019? 4 tips voor vuurwerk dat langer meegaat dan oudejaarsavond

SEO trends 2019?
4 tips voor vuurwerk dat langer meegaat dan oudejaarsavond

webkrunch-blog-seo-trends-2019
okt 23, 2018

SEO trends 2019? 4 tips voor vuurwerk dat langer meegaat dan oudejaarsavond

Nou, nou. Het WebKrunch kantoororakel blijft maar fantastische voorspellingen doen voor het volgende jaar. Dit keer aan de beurt: SEO trends 2019. We kregen maar liefst 4 SEO tips voor 2019 op ons afgevuurd. Ze landden netjes op onze bureaus. En boetseerden zich spontaan tot een onweerstaanbare blogpost. Niet gelogen!

Want ook in het nieuwe jaar wil je jouw website maximaal laten scoren in Google. Met SEO, dus. Search Engine Optimization met het oog op de toekomst, daarvoor moet jij bij WebKrunch zijn. Hop met de geit!

Oh, wacht nog even. Lees zeker ook onze blogs over online marketing trends 2019, Social Media trends 2019 én webdesign trends 2019. Futureproof online marketing om van te watertanden.

SEO trends 2019. Met de deur in huis: stop met SEO (maar niet echt)

De eerste van onze SEO trends 2019 geven we je meteen mee: stop met je website te optimaliseren voor zoekmachines.

Qué?

Yep. Stop meteen met jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. En begin met ‘m te optimaliseren voor de gebruiker van die zoekmachines. SEO is eigenlijk een achterhaalde term. Want als jij je focust op een uitmuntende user experience voor je gebruikers, krijg je Google als extraatje mee in bed.

User friendly design, copywriting en content waar je lezer ook écht iets mee kan, visuals en video’s die barsten van de relevantie… Schrijf, creëer en design zodat je websitegebruikers met volle goesting en overtuiging jouw website gebruiken. En dan volgen de zoekmachines vanzelf.

Goed. Dat is misschien wat eenvoudig. Want je zorgt er natuurlijk wél voor dat al je metadata goed zitten.

SEO tips 2019: SEO-copywriting die ertoe doet

We vertelden het je daarnet al. Staar je niet blind om die spreadsheet met relevante keywords die naast je laptop ligt. Als je dié allemaal in je online teksten draait, leest geen kat ze nog. Focus je daarentegen op relevante info voor je bezoekers, sprankelend geschreven met hier en daar een kwinkslag.

Kortom, schrijf SEO-copywriting die je lezer met plezier verslindt. Vol verrassende info, tips & tricks die je websitebezoeker ook echt iets bijbrengen. En doe dát op basis van een thema waar mensen naar op zoek zijn. En – badabing, badaboum – je SEO-copywriting én je website scoren als nooit tevoren.

SEO trends 2019: Video killed the… euhm… rest

Video. Gebruik video. Waarom? Omdat videocontent maar liefst 80% van de hedendaagse internettrafiek domineert.

Correctie: gebruik video die je websitebezoekers ook écht willen bekijken. Net zoals bij SEO-copywriting, moet je videocontent relevant zijn. En natuurlijk: geflankeerd door de juiste titels, beschrijvingen en metadata die ervoor zorgen dat Google je video’s correct leest én indexeert.

SEO tips 2019: hier zijn ze weer, met hun mobile first

Eh, inderdaad ja. Mobile first! Dat zeggen we niet omdat we verslingerd zijn aan onze smartphones. Maar wél omdat Google de voorbije jaren zijn focus verlegd heeft naar mobiele websites. Of je website is aangepast aan mobiele dragers – tablets, smartphones … – telt wel degelijk mee bij het bepalen hoe hoog je website scoort.

Meer nog: in 2016 werd mobile responsiveness een criterium bij het scoren van je website. In de zomer van 2018 werd de Mobile First Index geïntroduceerd. Google geeft vanaf nu de voorkeur aan het tonen van een mobiele versie van een webpagina. Is je website nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik? Dan is 2019 je laatste kans, voor je de vergeetput in gaat.

Astemblief: 4 SEO trends 2019

Ziezo. Ons kantoororakel stelde (alweer) niet teleur. Voor je het weet surf je 2019 door op een website die werkelijk alle potten breekt. We wensen het je alvast toe. Meer nog: we willen het voor je regelen.

Helemaal in lijn zijn met de SEO trends 2019? Contacteer ons voor een website die écht vuurwerk geeft.

 
Jan Van Hove
Zaakvoerder
Jan Van Hove
Jan Van Hove hangt al even rond op het internet. Op zijn veertien jaar waagde hij zich aan het ontwerp van websites en vanaf toen is hij door het web gebeten. Meer nog. Sinds de oprichting van zijn bureau WebKrunch in 2011 deelt hij die passie en kennis met anderen in trainingsessies op maat of lezingen aan grotere groepen.
Bekijk alle artikels: Jan Van Hove

Contacteer ons

Blijf voor op de trends, ga in zee met Webkrunch.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet