Social Media Trends 2019: niet te missen trends voor jouw social media in 2019

Social Media Trends 2019:
niet te missen trends voor jouw social media in 2019

webkrunch-blog-social-media-2019-trends
sep 18, 2018

Social Media Trends 2019: niet te missen trends voor jouw social media in 2019

Bij WebKrunch zien we het eindejaar met een rotvaart naderen. Nu de eerste blaadjes hun bomen lossen, kunnen we maar niet ophouden met vooruit te blikken naar het nieuwe jaar. Dat zal vast een herfstafwijking zijn – maar wél eentje waar jij je voordeel mee doet. Vandaag: wat zijn de social media trends voor 2019?

Social media trends 2019: Alain ontspoort

Het was een vreemd zicht op kantoor deze week. Alain, onze eigenste WebKrunch-social media specialist, was druk in de weer met mystieke amuletten, vreemde bereidingen en – toegegeven – best wel knappe gezangen.

Hij sprak van visioenen uit de toekomst, wat ons even deed vrezen voor zijn gezondheid. Maar kijk: het resultaat mag er wezen, want hij zet in deze blog alle sociale media trends voor 2019 op een rijtje. Zonder wartaal! Speciaal voor jou!

Social media trends 2019: dank u, Alain

Geen digitaal medium verandert zo snel als sociale media. Wat vandaag hot is, is morgen weer vergeten.

Dus welke trends moét je in 2019 volgen op sociale media, en welke laat je best links liggen? Alain, de 3 social media trends voor 2019, please!

1️. Social Listening

Waar mensen samenkomen, wordt getetterd dat het een lieve lust is. Daarom hou je best in de gaten wat er over jou wordt gezegd. Social Listening doet precies dat: analyseren waar, wanneer én hoe er over jouw merk wordt gesproken op sociale media. Zo kan je nóg efficiënter de lijnen van je social media strategie uitzetten.

Wist je dat 96% van de mensen die online over een merk of bedrijf praten, dat bedrijf zelf niet volgen? Je mist dus al snel het grootste deel van de gesprekken over jouw merk. Je kan zelf aan de slag gaan met Social Listening – daar zijn leuke apps voor, zoals Awario. Maar je digitale marketing partner kan dat natuurlijk altijd nog een tikje beter.

2. Mond-tot-mondreclame

Authentiek communiceren, daar draait het om op social media in 2019. User-generated content wordt nóg belangrijker dan het vandaag al is. Want in tijden dat alles mooi gestileerd wordt door het communicatiebureau, hechten klanten steeds meer belang aan oprechte, eerlijke verhalen. Klantverhalen – échte klantverhalen – kunnen het verschil maken.

Volgens een online onderzoek stijgt de verbinding met je merk maar liefst 28% als je inzet op een eerlijke mix van professionele content en user-generated content. Niet mis, toch?

3. Messenger marketing

Move over, email- en sms-marketing. Direct marketing via messenger-apps loont véél meer. Hoeveel meer? Wel, volgens onderzoek hebben messenger-apps een open rate, read rate en CTR die wel 10 keer hoger ligt dan bij mail of sms. Maar waarom wérkt dat dan zo goed, horen we je vragen.

De kracht van messenger marketing is viervoudig. Eén: je klanten ontvangen de berichten vrijwillig, want elke marketeer moet toestemming hebben om ze te versturen. Géén irritatie, dus. Twee: het is ontzettend makkelijk om je uit te schrijven. Hoe dát een voordeel is? Wel, je houdt in geen tijd enkel de écht geïnteresseerde prospects over.

Ten derde: door de aard van het medium, moet je jouw boodschap kort, bondig en interessant houden. Geen oeverloos gezwets, maar puntige aanbiedingen en communicatie. En dat wordt geapprecieerd. En als vierde punt, tenslotte: je geeft je klant ook echt de mogelijkheid om met jou in gesprek te gaan. Reageren kan snel en makkelijk. Een ontzettend waardevolle bron van klantcontact!

Is jouw social media strategie klaar voor de social media trends van 2019? Met WebKrunch wel, uiteraard. Contacteer ons en zet jouw succesvolle online marketing strategie uit!

 

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Blijf niet achter en spring op de kar, WebKrunch adviseert je graag.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

referentie-logo-century-21
Referentie Logo Vlaamse Overheid
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Bouteligier & De Kerf
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Elzenhof Lier
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet