Wat is de Facebook Pixel? Ontdek het – en zet ‘m aan het werk voor jouw online marketing

 
webkrunch blog wat is de facebook pixel

Eest en vooral: wat ís die Facebook Pixel nu eigenlijk? Je hebt er vast al van gehoord. Wel, de Facebook Pixel is een stukje code dat je kan integreren in de back-end van je website. Je bezoekers zien ‘m niet, maar de Facebook Pixel houdt bij welke pagina’s jouw websitebezoeker nu eigenlijk bekijkt.

Dat is handig. Want je kan de data van de Facebook Pixel gebruiken om je online marketing te verfijnen. Zo kan je aan re-marketing gaan doen, wat inhoudt dat je opnieuw iets onder de aandacht brengt van een bezoeker die eerder interesse toonde in een bepaald product of pagina.

De Facebook Pixel: de mogelijkheden op een rijtje

Goed, dat Pixeltje zal toch niet zó’n grote impact hebben op je online marketing, toch? Fout. En aan de hand van een paar voorbeeldjes zal je snel merken hoe de Facebook Pixel je een wereld aan mogelijkheden biedt.

Re-marketing voor Mark

Mark heeft nieuwe schoenen nodig. Dat treft, want jij verkoopt schoenen. Mark typt z’n zoekopdracht in Google en komt op je website terecht. Daar ziet hij véél schoenen, maar toch twijfelt hij. Hij sluit je website en gaat in bad. Want Mark is een propere jongen.

Als hij helemaal weer droog is, opent hij z’n Facebookpagina. Daar ziet hij jouw advertentie opduiken, klikt weer door naar je website en beseft dat hij een domoor is geweest toen hij die groene sneakers daarstraks niét bestelde. Resultaat: jij zorgt voor re-marketing, Mark heeft nieuwe schoenen. Dank je, Facebook Pixel!

Conversie voor Jessie

Jessie is een personal trainer. Dankzij haar website – die ze liet bouwen door WebKrunch, natuurlijk – krijgt ze heel wat aanvragen binnen. Maar nu heeft ze nóg een tool om extra klanten binnen te halen. Jan van WebKrunch zette immers een conversie-pixel op haar website. En dat merkt Jessie al te goed.

Zo kan ze opvolgen welke bezoekers op het contactformulier op haar website afhaken, op het laatste nippertje. Die schotelt ze via Facebook een gratis en exclusief onlinepakket voor, waarmee ze extra info én een gratis sessie krijgen. Resultaat: méér mensen nemen contact op met Jessie. En Jessie haar business boomt. Dank je, Facebook Pixel!

Facebook Pixel op je website: overtuigd?

Met een Facebook Pixel op je website maak je jouw online marketing een pak krachtiger. Iederéén zit namelijk op Facebook, zodat je jouw doelgroep perfect kan targeten. Je krijgt meer inzicht in je doelgroep – en dat alles door één simpele code op je website te plaatsen.

webkrunch hoeckx alain

Alain Hoeckx

Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.

Bekijk alle blogartikelen van Alain Hoeckx

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact