Wat is de Facebook Pixel?

Wat is de Facebook Pixel? Ontdek het – en zet ‘m aan het werk voor jouw online marketing

webkrunch-blog-facebook-pixel
jun 17, 2019

Wat is de Facebook Pixel?

Eest en vooral: wat ís die Facebook Pixel nu eigenlijk? Je hebt er vast al van gehoord. Wel, de Facebook Pixel is een stukje code dat je kan integreren in de back-end van je website. Je bezoekers zien ‘m niet, maar de Facebook Pixel houdt bij welke pagina’s jouw websitebezoeker nu eigenlijk bekijkt.

Dat is handig. Want je kan de data van de Facebook Pixel gebruiken om je online marketing te verfijnen. Zo kan je aan re-marketing gaan doen, wat inhoudt dat je opnieuw iets onder de aandacht brengt van een bezoeker die eerder interesse toonde in een bepaald product of pagina.

De Facebook Pixel: de mogelijkheden op een rijtje

Goed, dat Pixeltje zal toch niet zó’n grote impact hebben op je online marketing, toch? Fout. En aan de hand van een paar voorbeeldjes zal je snel merken hoe de Facebook Pixel je een wereld aan mogelijkheden biedt.

Re-marketing voor Mark

Mark heeft nieuwe schoenen nodig. Dat treft, want jij verkoopt schoenen. Mark typt z’n zoekopdracht in Google en komt op je website terecht. Daar ziet hij véél schoenen, maar toch twijfelt hij. Hij sluit je website en gaat in bad. Want Mark is een propere jongen.

Als hij helemaal weer droog is, opent hij z’n Facebookpagina. Daar ziet hij jouw advertentie opduiken, klikt weer door naar je website en beseft dat hij een domoor is geweest toen hij die groene sneakers daarstraks niét bestelde. Resultaat: jij zorgt voor re-marketing, Mark heeft nieuwe schoenen. Dank je, Facebook Pixel!

Conversie voor Jessie

Jessie is een personal trainer. Dankzij haar website – die ze liet bouwen door WebKrunch, natuurlijk – krijgt ze heel wat aanvragen binnen. Maar nu heeft ze nóg een tool om extra klanten binnen te halen. Jan van WebKrunch zette immers een conversie-pixel op haar website. En dat merkt Jessie al te goed.

Zo kan ze opvolgen welke bezoekers op het contactformulier op haar website afhaken, op het laatste nippertje. Die schotelt ze via Facebook een gratis en exclusief onlinepakket voor, waarmee ze extra info én een gratis sessie krijgen. Resultaat: méér mensen nemen contact op met Jessie. En Jessie haar business boomt. Dank je, Facebook Pixel!

Facebook Pixel op je website: overtuigd?

Met een Facebook Pixel op je website maak je jouw online marketing een pak krachtiger. Iederéén zit namelijk op Facebook, zodat je jouw doelgroep perfect kan targeten. Je krijgt meer inzicht in je doelgroep – en dat alles door één simpele code op je website te plaatsen.

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Hoe je een Facebook Pixel op je website plaatst? Daar helpen we je bij WebKrunch graag mee verder.

Contacteer ons en ga vandaag nog aan de slag!

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet