Wat is het beste moment om een mailing te versturen? WebKrunch antwoordt…

 
webkrunch blog wat is het beste moment om een mailing te versturen

Wil je jouw klanten wekelijks of maandelijks op de hoogte houden van nieuwtjes? Of plan je een mailing om een fonkelnieuw product te lanceren? Dan is een mailing nog altijd een methode met maximaal effect. Tenminste… als die gelezen wordt. Dus zorg je ervoor dat je mailing er goed uitziet, met straffe tekst en mooie vormgeving. Maar wat is het beste moment om een mailing uit te sturen?

Wanneer mailing versturen: B2B of B2C?

Wil je zakelijke partners bereiken of net particuliere klanten? Met die vraag staat of valt het succes van je mailing. Want wanneer je het best je mailing verstuurt, is ook daar afhankelijk van.

B2B

Voor Business-to-Business mailings hou je uiteraard rekening met de kantooruren. Je kan ervan uitgaan dat je zakelijke contacten om acht uur ’s avonds niet meer allemaal aan het werk zijn. De kantooruren, dus! Maar wanneer stuur je een mailing dan het best uit binnen die tijdsframe?

Ons advies: net na het begin van de werkdag – zo rond half tien ’s ochtends – of net na de lunchpauze – rond half twee ’s middags. Onderzoek vertelt ons dat donderdag en dinsdag dé dagen zijn waarop de meeste mailings geopend en gelezen worden. De weekenddagen zijn uiteraard het minst succesvol voor dit segment.

B2C

Business-to-Customer mailings zitten dan weer anders in elkaar. Privémails worden nog steeds voornamelijk gelezen in privétijd. Kies voor mailings aan particulieren daarom voor een moment na werktijd – maar ook weer niet té laat. Tussen vijf uur en acht uur ’s avonds zit je meestal wel goed. Maar welke dag is dan het meest geschikt?

Onderzoek wijst bovendien uit dat woensdag dé uitgelezen dag is, gevolgd door maandag en donderdag.

Enkele aandachtspunten voor je mailing

Los van wanneer je jouw mailing verstuurt, is het natuurlijk ook essentieel dat je lezers er iets aan hebben. Je mag je mailing nog op het beste moment uitsturen, als niemand erop zit te wachten verlies je hoe dan ook. Daarom nog enkele slimme tips voor je mailing – gratis en voor niks!

  1. Stuur alleen mailings naar mensen die hun akkoord hebben gegeven om ze te ontvangen.
  2. Stuur alleen informatie die relevant is voor de ontvanger. Dat verhoogt de kans op gelezen mailings – en verlaagt kans op frustratie bij de ontvanger.
  3. Spreek je ontvanger altijd persoonlijk aan.
  4. Stuur nieuwsbrieven en mailings uit met een zekere regelmaat. Zo blijf je top of mind bij je klanten.

 

webkrunch hoeckx alain

Alain Hoeckx

Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.

Bekijk alle blogartikelen van Alain Hoeckx

02KlantentevredenheidWat onze klanten van ons denken?

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact