Zo verandert het gebruik van sociale media. Is jouw bedrijf klaar om daarop in te spelen?

Social media gebruik verandert.
Is jouw bedrijf er klaar voor?

webkrunch-blog-social-media-trends
mei 07, 2019

Zo verandert het gebruik van sociale media. Is jouw bedrijf klaar om daarop in te spelen?

Een social media consultant weet hoe hij sociale media moet gebruiken om jouw bedrijf sterker te maken. Maar een goéie social media consultant weet ook hoe hij een social media strategie moet uitrollen met het oog op de toekomst. En daar heeft hij geen glazen bol voor nodig. Het ontcijferen van trends is vaak al meer dan voldoende.

Door slim te analyseren, kan je jouw social media strategie futureproof kan maken. Zo weet je zeker dat je social media sterk blijven scoren bij jouw doelpubliek. De juiste social media inzichten maken het verschil tussen knallen met de topgroep of peddelen in het peloton.

3 trends op social media die je moét kennen

Social media geeft je de kans om je bedrijf te profileren, maar ook om oprecht in gesprek te gaan met je klanten en volgers. Om dat te kunnen doen, moet je weten hoe je online posts plaatst die effect sorteren. Maar vooral: moet je de juiste analyses maken.

Deze 3 social media trends zijn belangrijk voor jouw strategie. Door hier correct op in te spelen, versterk je de impact van jouw aanwezigheid op sociale media.

1. Méér gebabbel op Twitter

Twitter laat je toe om de vinger aan de pols te houden. Wat wordt er gezegd over jouw merk of bedrijf? Welke trends zijn in opmars en hoe kan je daarop inspelen? Méér dan vroeger is Twitter een interactief medium geworden. Terwijl enkele jaren geleden slechts één op de drie tweets een reactie was, is dat vandaag al meer dan de helft!

Kortom, twitteraars gaan vaker in interactie via hun favoriete medium. Valkuil: die reacties zie je niet altijd in je tijdlijn. Gebruik dus zeker een efficiënte social media monitoring tool om berichten over je bedrijf te kunnen analyseren.

2. De kritische massa

Je kent het wijsje wel: er wordt meer gepolariseerd. En dat merk je misschien zelf ook. De trend is duidelijk: reacties op sociale media worden steeds kritischer. Hou dat dus in gedachten wanneer je geconfronteerd wordt met negatieve reacties.

Gebruik tools die de reacties over je bedrijf analyseren, zodat je een eventuele negatieve impact kunt minimaliseren. En vooral: hou een goeie social media consultant bij de hand die je kan helpen met de best mogelijke communicatie.

3. Méér visuals op Facebook

Video, video en video: dat krijg je vaker en vaker te zien wanneer je jouw Facebook-feed opent. De aanwezigheid van foto en video is de laatste jaren geëxplodeerd – en dat heeft grote gevolgen voor jou. Niet alleen voor de manier waarop je communiceert, maar zeker ook voor hoe je berichten over je bedrijf monitort.

Je monitoring tool zal in staat moeten zijn om video’s en foto’s te vinden die gelinkt zijn aan jouw merk. Als dat niet het geval is, mis je het grootste deel van de conversatie – en kan je dus niet efficiënt inspelen op wat er over je gezegd wordt.

Nóg nood aan inspirerende social media trends en advies? Kies voor een social media consultant die de digitale snelweg op z’n duimpje kent.

 
Alain Hoeckx
Online marketeer
Alain Hoeckx
Alain is gedreven door online marketing en zet zich de volle honderd procent in opdat ondernemers een maximale return on investment kunnen halen uit hun website en social media. Leuk weetje: Alain behaalde onlangs met glans het Online Marketing Certificaat van Google.
Bekijk alle artikels: Alain Hoeckx

Contacteer ons

Nóg nood aan inspirerende social media trends en advies?
Kies voor een social media consultant die de digitale snelweg op z’n duimpje kent.

+32 (0) 3 435 02 05

Enkele van Onze klanten

webkrunch-xenius
webkrunch-century-21-logo
Referentie Logo Vlaamse Overheid
webkrunch-referenties-copandi
Referentie Logo Keurslager
Referentie Logo Just Eat
Referentie Logo Essensys
Referentie Logo Zanza.be
Referentie Logo De Somer
Referentie Logo Antwerp Rehab Training
Referentie Logo Ginotti
Referentie Logo Dagvers
Referentie Logo Woordnatie
Referentie Logo Baltic Adventures
Referentie Logo Gelato Factory
Referentie Logo Chairz
Referentie Logo Styllies
Referentie Logo Netflow IT
Referentie Logo VC Schilderwerken
Referentie Logo DD Architect
Referentie Logo Coachingplanet