Suggesties van burgers voor burgers
De website en Facebook-pagina van “Beerse leeft!” werden speciaal ontwikkeld voor de plaatselijke middenstand, horeca, toerisme en burgers. Op de website kunnen suggesties worden gepost, evenementen worden bekend gemaakt en kalenders worden geraadpleegd.
Suggesties voor prettigere winkelervaringen, toeristische activiteiten of een toffe activiteit in samenwerking met de lokale horeca horen thuis op deze website en worden automatisch gekoppeld aan de Facebook-pagina.
Op de Facebook-pagina worden alle ideeën samengebracht en kunnen bezoekers hun mening uitbrengen door een project te “liken” of in een poll te stemmen.
Initiatiefnemer Chris Cnaepkens houdt zo voeling met wat er onder de lokale bevolking leeft en kan deze informatie doorspelen aan de bevoegde instanties. WebKrunch had een belangrijke inbreng in het project, met name in het boosten van de Facebook-pagina.
Via Facebook een boost
Een volledig nieuwe opbouw van de pagina met het juiste design, waarbij beeldmateriaal en tekst op elkaar afgestemd zijn en naadloos gecombineerd worden. De grafische opbouw wordt ondersteund door een mooie luchtfoto van de gemeente en bijbehorende profielfoto. Erg aansprekend en herkenbaar.
WebKrunch zette een campagne op in de periode juli tot en met september 2018 om de bekendheid van de pagina bij de lokale bevolking van Beerse en Vlimmeren te optimaliseren. Op het einde van de actie werd de kaap van 800 volgers doorbroken en konden verschillende posts op méér dan 100 likes rekenen. Een burgerplatform gedragen door sociale media, overtuigend op alle denkbare manieren.
Bekijk de Facebookpagina via: https://www.facebook.com/beerseleeft/