Beerse Leeft in Beerse: Scoren met Facebook

Suggestie-site BeerseLeeft

Inwoners van Beerse en deelgemeente Vlimmeren kunnen voortaan terecht op de website www.beerseleeft.be om suggesties te doen over dingen die anders of beter kunnen, reclame te maken voor evenementen of een zicht te krijgen op wat er allemaal te doen is. “In de ‘ge zijt van’-groepen worden berichten te vaak in het belachelijke getrokken”, zegt bedenker Chris Cnaepkens.

Positief alternatief voor ‘ Ge zijt van…’

Het is eigen aan Facebookgroepen als ‘ge zijt van’ dat er op geplaatste berichten soms tot honderden reacties komen die vaak negatief zijn of waarin de plaatser belachelijk wordt gemaakt. “Met beerseleeft.be hoop ik eigenlijk een alternatief te kunnen bieden”, zegt Chris Cnaepkens.

Suggesties van burgers voor burgers

De website en Facebook-pagina van “Beerse leeft!” werden speciaal ontwikkeld voor de plaatselijke middenstand, horeca, toerisme en burgers. Op de website kunnen suggesties worden gepost, evenementen worden bekend gemaakt en kalenders worden geraadpleegd.

Suggesties voor prettigere winkelervaringen, toeristische activiteiten of een toffe activiteit in samenwerking met de lokale horeca horen thuis op deze website en worden automatisch gekoppeld aan de Facebook-pagina.

Op de Facebook-pagina worden alle ideeën samengebracht en kunnen bezoekers hun mening uitbrengen door een project te “liken” of in een poll te stemmen.

Initiatiefnemer Chris Cnaepkens houdt zo voeling met wat er onder de lokale bevolking leeft en kan deze informatie doorspelen aan de bevoegde instanties. WebKrunch had een belangrijke inbreng in het project, met name in het boosten van de Facebook-pagina.

Via Facebook een boost

Een volledig nieuwe opbouw van de pagina met het juiste design, waarbij beeldmateriaal en tekst op elkaar afgestemd zijn en naadloos gecombineerd worden. De grafische opbouw wordt ondersteund door een mooie luchtfoto van de gemeente en bijbehorende profielfoto. Erg aansprekend en herkenbaar.

WebKrunch zette een campagne op in de periode juli tot en met september 2018 om de bekendheid van de pagina bij de lokale bevolking van Beerse en Vlimmeren te optimaliseren. Op het einde van de actie werd de kaap van 800 volgers doorbroken en konden verschillende posts op méér dan 100 likes rekenen. Een burgerplatform gedragen door sociale media, overtuigend op alle denkbare manieren.

Bekijk de Facebookpagina via: https://www.facebook.com/beerseleeft/

02WebKrunch in de spotlight.Wat onze klanten over ons vertellen

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact