Groot bereik genereren tijdens corona
De opdracht van zaakvoerder Steve was simpel… bereik een zo groot mogelijke groep mensen via de sociale media om de economische schade zoveel als mogelijk te beperken. Een opdracht die helemaal past binnen de activiteiten van WebKrunch. Doorheen de jaren weten we perfect wat werkt en vooral wanneer het werkt. Hierdoor moet de klant geen budget verkwisten aan het ontdekken van de mogelijkheden en of iets werkt. Het A/B testen hebben wij inmiddels doorheen de jaren al voor de klant gedaan. Zo bespaar je als klant dus enorm!
Advertenties aan naburige gemeentes laten scoren
Via een reeks advertenties aan de naburige gemeentes werd de actie verspreid. Eveneens via de verschillende ‘Ge Zijt Van …’ groepen werd een groot bereik gecreëerd. We stelden de advertenties zo in dat we enkel mensen met koopgedrag bereikten. Concreet wil dit zeggen dat Facebook weet dat deze mensen reeds eerder een aankoop gedaan hebben via een Facebookadvertentie of dat ze op zijn minst al eens een kijkje zijn gaan nemen naar de achterliggende website.
ROI: Meer dan 200 ontbijtmanden verkocht
De advertenties scoorde goed, zeer goed zelfs. In de aanloop naar Moederdag werd de advertentie nog eens herhaald mits een wijziging in het aanbod en budget. Samen bereikte we meer dan 32.000 prospecten, en meer dan 5.500 mensen ondernamen actie(reactie schrijven, liken, delen, doorklikken naar de website,…).
Zet de advertenties maar stop Alain, we moeten het nog bolgewerkt krijgen. 😉
Steve Cornelis – Zaakvoerder Kasteel Rivierenhof
Hulp van de chatbot om iedereen te informeren
Al snel na het lanceren van de campagne begonnen mensen vragen te stellen. Vaak standaardvragen als: “Leveren jullie ook in [GEMEENTE]?” “Wat is de prijs van een ontbijtmand?” enzomeer. Dankzij de correcte instellingen via het dashboard van Facebook konden klanten met één klik op de gewenste vraag meteen een antwoord ontvangen. Dit 24/7, zonder dat de zaakvoerder maar één keer persoonlijk moest antwoorden.
Dat is de kracht van Social media en meer bepaald Facebook. Klantenservice aan fractie van de tijd én kost. De klanten werden correcte informeert en gingen zo vaker (impulsgedrag) over tot het aankopen van de ontbijtmanden.