Privacy Office in Antwerpen

Privacy Office – Rudi Vandevyvere

Rudi Vandevyvere heeft meer dan 30 jaar ervaring in het bedrijfsleven.

Vanuit een opleiding economie ontwikkelde hij een passie voor bedrijfsprocessen binnen kmo’s.

Het belang om bedrijfsprocessen te modelleren, is niet nieuw. Het feit dat kmo’s zich proces-gedreven organiseren, verbaast inmiddels ook niemand meer.

Iedere onderneming beschikt over een enorme berg aan informatie en gegevens. De relevantie en betrouwbaarheid van deze data zijn belangrijk voor beleidsvorming binnen de onderneming en om de gekozen bedrijfsstrategie op te volgen.

Ook de beveiliging van data is aan de orde.

In het kader van een recente Europese wetgeving (AVG – GDPR) dienen ondernemingen thans te voldoen aan een aantal nieuwe voorschriften inzake de beveiliging van persoonsgegevens.

Als erkende Data Protection Officer is Rudi Vandevyvere de geschikte persoon om het belang van de AVG – GDPR toe te lichten en de implementatie ervan binnen uw bedrijf in een stappenplan samen te vatten en te begeleiden.

Vier ondertussen zeer gekende letters… G-D-P-R

De perceptie van gegevensbescherming kende in de loop van het jaar 2018 een belangrijke ontwikkeling. Het schouderophalen uit 2017 maakte plaats voor een voorzichtige interesse. Veel bedrijfsleiders in het KMO-segment informeerden naar de inhoud en implicaties van de nieuwe privacy-wet.

Die interesse is geheel terecht.

Het inluiden van een digitaal of online tijdperk is allang geen hot-news meer, gegevensbescherming is dat des te meer. Sporadische berichtgeving over belangrijke lekken (topje van de ijsberg?) en de systematische handel in persoonlijke gegevens van consumenten gaven duidelijk aan dat we aan een logische regelgeving toe waren, die consequent moest worden ingevoerd en toegepast.

De regelgever, in casu de Europese overheid, was zich hier terdege van bewust.

Men voerde een aantal praktische modaliteiten in, die ondernemingen op korte termijn kunnen, zelfs moeten invoeren. Denk hierbij aan een kort protocol in geval een datalek optreedt of een betrokkene een inzage-verzoek indient. Ook het verwerkingsregister, dit is een overzicht van processen waarin persoonsgegevens worden verwerkt, behoort tot de “must-have’s”.

Mits de juiste begeleiding kan iedere KMO zich op korte termijn in regel stellen. U dus ook!

Online strategie om beter bewustzijn te genereren

WebKrunch aanvaardde de opdracht om deze duidelijke boodschap de digitale ether in te sturen en hierbij te zorgen voor een maximale respons.

De juiste mix van moderne mediakanalen werd samengesteld. De basis hiervan wordt gevormd door een professionele one-page website, duidelijk gestructureerd, aantrekkelijke design, inhoudelijk transparant, … uiteraard met herkenbare WebKrunch signatuur.

Aan de landingspagina werd een bedrijfsaccount op LinkedIn gekoppeld, waarop menige reacties op de advertentiecampagne (eveneens op LinkedIn) terecht komen. Alles keurig binnen budget, met een aanzienlijke ROI.

Mission accomplished!

02WebKrunch in de spotlight.Wat onze klanten over ons vertellen

Rob Swolfs

Recensie via Sortlist
"WebKrunch bouwde de volledige website van mijn bedrijf. Maatwerk tot in de puntjes, dat moet gezegd. Zowel op het gebied van functionaliteiten, SEO als design werden mijn aanwijzingen stipt gevolgd. En als dat niet gebeurde, was daar een bijzonder goede reden voor, onderbouwd met advies dat hout sneed - en, toegegeven, dat het eindresultaat gewoon beter maakte. "

Ilse Sneyders

Recensie via Google
"Er werd echt geluisterd en op maat van mijn noden en doelpubliek een concept uitgewerkt. Veel terugkoppeling en mogelijkheid tot eigen inbreng."

Katleen Eeckels

Recensie via Facebook
"Ik ben héél tevreden over mijn nieuwe website. Goede en snelle service! De website was voor de deadline klaar. Ik heb er positieve reacties over gekregen."

Wilt u meer klanten aantrekken via uw website, beter scoren in de zoekmachines of écht communiceren via sociale media?

Contact