Volg altijd uw doelpubliek
Les nummer drie: laat uw onderneming gaan waar uw doelpubliek gaat.
Zijn uw klanten en prospects verslingerd aan vormgeving en beeld? Dan investeert u het best in een volwaardige Instagram-account.
Wilt u sterk inzetten op promoties en aanbiedingen van consumentenproducten? Dan is Facebook de perfect plaats.
Zijn uw prospects vooral actief in de audiovisuele of amusementssector? Vergeet dan zeker die YouTube-account niet – én vertrouw op ons voor uw online video’s.
Luister, praat én ga aan de slag
U kent vast het gezegde: een tevreden klant zijn twee tevreden klanten, een ontevreden klant zijn tien gemiste klanten. Nieuws verspreidt zich snel – net zoals recensies en ervaringen. Dankzij sociale media kunt u meteen aan de slag met alle soorten feedback.
U staat namelijk rechtstreeks in contact met tevreden én ontevreden klanten. Communiceer helder, duidelijk en transparant. Niet alleen over de mooie dingen. Maar ook – en zeker – over minder goede ervaringen.
U hebt de kans om de menselijke kant van uw onderneming in de verf te zetten. Zo kunt u zélfs negatieve commentaren ombuigen tot positieve kansen.